تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ مرداد

به گزارشی از کیک استارتر، استارتاپ هلندی به تازگی پهبادی را با نام (Mine Kafon Drone (MKD, طراحی کرده که قادر است زمین را در مدت 10 سال پاکسازی کند. این پرژه 200 برابر ازران تر و 20 برابر سریعتر از پروژه های همتای خود است.

عملکرد پهباد

در مناطقی که در گذشته عملیات نظامی صورت گرفته، بیش از 100 میلیون مین ضد نفر هنوز باقی مانده و روزانه ده ها نفر با عبور نآگاهانه و ضربه این مهمات مجروح و با کشته خواهند شد.
MKD قادر است این مین ها را براحتی تنها در ظرف مدت 10 سال خنثی کند، در حالی که این روش به شیوه سنتی نزدیک به هزار سال طول خواهد کشید. پهباد دارای یک دوربین با وضوح بسیار بالا ، بک بازوی رباتیک و فلز یابی قوی است.
این پهباد قادر است، به طور مستقل با استفاده از نقشه GPS به جستجوی محل بپردازد و محل مورد نظر را علامت گذاری کند. دستگاه در فاصله 4 سانتی متری زمین به پرواز در می آید و با استفاده از فلز یاب به جستجو می پردازد. در هنگام یافتن مین چاشنی ویژه ای را در کنار آن قرار می دهد و از آن دور می شود و با قرار گرفتن در فاصله امن، آن را منفجر خواهد کرد.
این پروژه به هفتاد هزار یورو نیاز دارد که تنها 14 هزار یورو برای آن جمع آوری شده است. کوچکترین جز این پهباد 950 یورو هزینه دارد. سازندگان منتظر سفارش سرمایه گذاران خصوصی به تعداد انبوه هستند.

برچسب هاMine Kafon Drone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ناسا در حال کار کردن با دانشجویان بر روی طرح هوای پیمای مریخ است