گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد

به گزارش آی‎تی ایران، احتمالا شهروندان سن‌دیگو آمریکا دفعه بعدی که بخواهند از رستوران‌های اطراف محل زندگی خود به‌صورت آنلاین غذا سفارش دهند، یک پهپاد اوبر وظیفه ارسال آن را به عهده بگیرد.
شرکت اوبر رسما اعلام کرد که از تابستان امسال قصد دارد از کوادکوپترهای خود در شهر سن‌دیگو آمریکا استفاده کند. سن‌دیگو یکی از ۱۰ شهر آمریکاست که مجوز پرواز پهپادها در سطح شهر را دریافت کرده است. این وظیفه توسط یکی از زیرشاخه‌های اوبر یعنی Elevate انجام می‌گیرد.
این بخش از شرکت اوبر در زمینه حمل‌ونقل هوایی فعالیت می‌کند. در تست‌های پایلوت که اوایل امسال انجام گرفت، سفارشات غذای مشتریان رستوران مک دونالد تا شعاع نیم مایلی توسط پهپادها با موفقیت انجام گرفت. ظاهرا رستوران‌های معروف Ivy و Juniper هم به‌زودی به این طرح دلیوری اوبر ملحق خواهند شد.
اوبر گفته که این ناوگان پهپادهای دلیوری در یکسری مناطق از پیش تعیین شده پرواز خواهند کرد و در نقطه فرود یکسری افراد پکیج‌ها را به‌صورت بسته‌بندی شده تحویل می‌گیرند. ضمنا پهپادها حتی ممکن است بر روی سقف خودروهای اوبر پارک شده که بر روی آنها یک QR Code مخصوص وجود دارد نیز فرود می‌آیند و در ادامه خودرو اوبر غذا را به مقصد خواهد رساند. اوبر می‌گوید ارسال غذا از راه زمینی به مقصدهای با فاصله ۵/۱ مایل حدود ۲۱ دقیقه طول می‌کشد اما با استفاده از پهپاد اوبر این زمان تا ۷ دقیقه کاهش پیدا می‌کند.
ضمنا هزینه ارسال غذا از طریق پهپاد حداکثر ۵/۸ دلار خواهد بود. اوبر در مصاحبه با بلومبرگ گفته که این پهپادها طی سه سال آینده در اکثر شهرهای بزرگ و مهم به کارگرفته خواهند شد و از این طریق نحوه ارسال غذا برای مشتریان در سراسر دنیا متحول خواهد شد. ضمنا هفته گذشته شرکت آمازون از سرویس «پرایم ایر» رونمایی کرد. این پهپادهای تمام الکتریکی وظیفه ارسال سفارشات مشتریان آمازون به مقصد را بر عهده خواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه