تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۰:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۰ تير

تولید کننده ی هواپیماهای الکتریکی، زمانی که امسال در CES به همراه پهپاد خود فرود آمد، سروصدای زیادی به راه انداخت. به همراه یک دوربین 4K چرخنده و یک ارابه ی فرود تاشو، این پهپاد به اندازه ی کافی تاثیرگذار است، اما آن چه که واقعا به جلب توجه می پردازد، نمایش یک مدل پیشرفته است که از قابلیت تاثیرگذاری به منظور هدایت شدن بدون برخورد با موانع برخوردار است. این محصول به وسیله ی Intel توسعه پیدا کرده است، و این تکنولوژی حسی و پیشگیری کننده حالا برای عرضه ی خود آماده است. این محصول تولید شده به وسیله ی Yuneec از قابلیت جاخالی دادن سه گانه برخوردار است که اکنون می توانید آن را سفارش دهید.


پهپادها به سرعت به یک ابزار ارزشمند برای سازندگان فیلم ها و عکاسان تبدیل شده اند که به وسیله ی آن میتوانند به چشم اندازهای عالی در مورد سوژه ی موردنظر خود دست پیدا کنند، اما تسلط بر فرمان آن و جلوگیری از برخورد آن با موانع، ساده به نظر نمی رسد. تکنولوژی جلوگیری از برخورد با موانع، قول داده است تا به نوعی به تسهیل این بخش بپردازد، و ما این ویژگی را در برخی از مدل های مصرفی مانند Phantom 4 نیز دیده ایم. اما یک راه حل جامع و همه جانبه برای کسانی که از پهپاد به عنوان سرگرمی استفاده می کنند ، هنوز به طور کامل ارائه نشده است.

Yuneec ادعا می کند که تکنولوژی حسی هواپیمای Intel  مدل Typhoon H Pro به عنوان یک پیشرفت بزرگ در برخی از راه حل های اجتناب از برخورد با موانع محسوب می شود که از حسگرهای sonic ( به عنوان بخشی از رویکرد Phantom) استفاده می کند تا بتواند فاصله ی موجود تا شی موردنظر را اندازه گیری کند. این دستگاه از یک دوربین R200 با حسگر واقعی Intel و یک پردازشگر اتمی چهارهسته ای Intel استفاده می کند که با سیستم عامل کنترل پرواز پهپاد ترکیب شده است، دوربین ها و حسگرها به ایجاد یک فضای سه بعدی می پردازند.

این ویژگی به پهپاد اجازه می دهد تا هر یک از موانع را شناسایی کرده و از مسیر جایگزین دیگری برای پرواز استفاده کند. و زمانی که یکبار از یک مانع عبور می کند، این پهپاد موقعیت مانع موردنظر را به خاطر می سپارد تا دفعه ی بعدی به شکل آسان تری از کنار آن عبور کند.
این پهپاد شش توربینی به خودی خود از ویژگی های تاثیرگذار بسیاری برخوردار است، با داشتن یک قاب فیبر کربنی 1.8 کیلوگرمی، و یک ارابه ی فرود با قابلیت جمع شدن مانند مدل DJI’s Inspire 1 ، دوربین 4K آن می تواند به تصویربرداری از ویدیوهای 12 مگاپیکسلی در تمام جهات بپردازد. همچنین از حالت پرواز خودکار نیز برخوردار است که به نظر می رسد امروزه در بیشتر محصولات مصرفی با مدل بالا، به عنوان یکی از ویژگی های استاندارد محسوب میشود. از جمله دور زدن در نقطه ی موردنظر، دوربین کابلی به همراه قابلیت بازگشتن به خانه.

Yuneec قیمت 1899 دلار را برای Typhoon H Pro در نظر گرفته و گفته است که تحویل آن حدود چهار هفته طول خواهد کشید. اگر شما مبلغ 1799 دلار را برای مدل اصلی Typhoon H پرداخت کرده اید و با ناراحتی در حال خواندن این مقاله هستید، نگران نباشید. Yuneec اعلام کرده است که یک واحد جداگانه Intel RealSense که میتواند در درون این پهپاد جای بگیرد در آینده ی نزدیک به بازار عرضه خواهد شد  که البته هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.

برچسب هاYuneecTyphoon H Pro
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا نور آبی ساطع شده از موبایل شما را شبها بیدار نگه میدارد؟ آیا این نور بر مقدار خواب و کیفیت آن تاثیرگذار است؟