تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۰ آبان

به گزارش مهر به نقل از  دیلی میل، شرکت «اوبر ایتس» (Uber Eats) از جدیدترین طرح اولیه پهپاد خود برای ارسال غذا رونمایی کرد. قرار است از سال آینده این پهپاد ارسال غذا در سن دیه گو را آغاز کند.
پهپادهای جدید دارای بال های متحرک و ۶ پروانه هستند. این طرح قبلا فقط در نمونه اولیه خودروهای پرنده نمایش داده شده بود.
«اوبر ایتس» زیر مجموعه تاکسی اینترنتی اوبر است. این شرکت معتقد است بال های متحرک  پهپاد از سرریز شدن ظرف غذا جلوگیری می کنند زیرا به دلیل طراحی خاص وسیله نقلیه به طور عمودی از روی زمین بلند می شود.
پروانه ها هنگام بلندشدن از زمین و فرود به طور عمودی قرار می گیرند اما برای حرکت روبه جلو، موقعیت آنها تغییر می کند تا به این ترتیب سرعت بیشتری فراهم شود.
مارک مور یکی از کارمندان قدیمی ناسا پروانه های مشابهی را برای تاکسی پرنده این خودرو نیز طراحی کرده است. 
پهپاد شرکت اوبر ایتس از سال آینده آزمایش می شود و این سرویس از ۲۰۲۳ میلادی به طور تجاری فعالیت خود را آغاز می کند.
در حال حاضر پهپادهای اوبر ایتس فقط می توانند محموله های غذایی برای دو نفر را حمل کنند. این طرح بررسی های داخلی را با موفقیت پشت سر گذاشته و از پایان سال آماده پرواز آزمایشی است.
سازمان هوانوردی فدرال به اوبر اجازه داده پهپادهای تجاری خود را برای ارسال غذا در شهر سن دیه گو آزمایش کند. این پهپادها اجازه دارند در ارتفاع کمتر از ۴۰۰ فوت پرواز کنند.
طبق اطلاعات شرکت پهپاد مذکور می تواند محموله غذا برای دونفر را در ۸ دقیقه به مقصد برساند و قادر است ۱۲ مایل مسافت را طی کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه