گوناگون
مصطفی طبری۸:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

اگر این روزها یک هواپیما یا پهباد کنترل از راه دور برای خود بخرید احتمالاً توسط باطری کار خواهد کرد. علت این است که موتورهای الکتریکی به مراتب ساده تر و بهینه تر از موتورهای احتراقی هستند. با این حال این نوع موتورها نیز معایب خاص خودشان را دارند. وزن بالا و چگالی انرژی پایین یک باطری به این معنی است که بهترین کوادکوپترها نهایتاً 20 الی 25 دقیقه قادر به پرواز خواهند بود.


به همین دلیل مخترع آلمانی، Holger Willeke با پهباد جدید خود تحت عنوان Yeair، شیوه ای متفاوت را به کار برده است. وی به جای اینکه صرفاً موتورهای الکتریکی متکی با باطری استفاده کند، ترکیبی از این موتورها را با انواع احتراقی به کار گرفته است. نتیجه یک کوادکوپتر می باشد که تا 100 کیلومتر بر ساعت سرعت می رود، نزدیک به 5.5 کیلوگرم بار حمل می کند و تا یک ساعت نیز قادر به پرواز است.


استفاده از موتورهای هیبریدی مزایای زیادی را برای یک پهباد ایجاد می کند. موتور احتراقی امکان استفاده از چگالی بالای انرژی موجود در سوخت هیدروکربنی را فراهم می کند و موتور الکتریکی نیز وزن پهباد را سبک نگه می دارد. از سوی دیگر با تمام شدن انرژی، لازم نیست منتظر شارژ شدن باطری یا تهیه یک باطری دیگر باشید، کافیست سوخت را در مخزن پر کنید و مجدداً پهباد را به پرواز در آورید.


اما پهباد Yeair معایبی نیز دارد. موتور احتراقی استفاده شده در آن صدایی به مراتب بلندتر از پهبادهای الکتریکی تولید می کند و از سوی دیگر شما یک پهباد حاوی سوخت قابل اشتعال دارید که باید حواستان را بیشتر از پیش جمع کنید. مخترع این پهباد معتقد است این پهباد نسبت به انواع الکتریکی امکان خرابی کمتری دارد.


Yeair در حال حاضر تنها یک مدل پیش تولید است و Willeke امیدوار است با جذب سرمایه 77 هزار دلاری بتواند این پهباد را حوالی ماه می 2016 عرضه کند. اگر اکنون به پیشرفت این پروژه کمک کنید می توانید در آینده این پهباد را با مبلغ 1520 دلار صاحب شوید!



دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا نور آبی ساطع شده از موبایل شما را شبها بیدار نگه میدارد؟ آیا این نور بر مقدار خواب و کیفیت آن تاثیرگذار است؟