تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

سنسورهای پوشیدنی و منعطف در جدیدی را به روی همه چیز باز کرده اند، که شامل نظارت موثر تر سلامت میشود؛ از آنجایی که ربات هایی با حس لامسه میتواننند به احساسات انسانی مشابه پاسخ دهند.
در حالی که فن آوری پوست های الکترونیکی توسعه یافته است، کم کردن هزینه های آنها به عنوان یک مشکل محسوب میشد. یک تیم از دانشمندان چینی ،یک نوع پوست شفاف الکترونیکی اختراع کرده اند که ادعا میکنند نه تنها تولید آن ارزان تر است همچنین قادر به جذب انرژی توسط حرکت خود ربات است و انرژی جنبشی را تبدیل به نیرو میکند.
محققان میگویند که تلاش های قبلی برای افزایش حساسیت در پوست های الکترونیکی به طور کلی به معنای افزایش متناظر در تعدا الکترود ها بود، در نتیجه ساخت آنها نیز گرانتر میشد. برخی از این پوست های هوشمند نیاز به یک منبع تغذیه قدرت خارجی نیز دارند که به معنای سیم کشی بیشتر است. تکنولوژی های دیگر ماننند پوست های کاغذی، دارای قابلیت های چشمگیری است اما فقدان شفافیت آنها در توانایی های بالقوه ابزارهای پوشیدنی، آنها را محدود میکند.
محققان پوست جدید به وضوح لامسه 1.9 میلی متر تنها با استفاده از 4 الکترود نقره نانو سیم و روش های تعیین موقعیت آنالوگ، ساخته شده از فیلم های پلاستیکی فوق العاده نازک رسیده اند.این سیستم همچنین شامل یک جزء میشود که از طریق یک روش مشابه در نانو ژنراتورهای دانشگاه ویسکانسین مدیسون، از طریق اصطکاک ایجاد بار الکتریکی میکند.
انرژی از طریق اثر برق مالشی ایجاد میشود، بهره برداری از بار ایجاد شده زمانی اتفاق میفتد که مواد خاصی در تماس با یکدیگر باشند، مانند زمانی که شما شانه را لابه لای موهایتان میکشید. اصل استفاده شده برای تولید برق در همه چیز به کار برده میشود، از لباس و پوشش تا صفحه نمایش و وسائلی که پوست هوشمند میتواند ازحرکت آنها انرژی برداشت کند و یا حرکت انگشتان دست مصنوعی بدون نیاز به باتری خارجی.
سازندگان پوست های هوشمند اذعان داشته اند که این محصول به اندازه کافی برای تعیین محل لامسه و نیروی تعامل حساس هستند و حتی میتواند حرکت یک زنبور عسل را تشخیص دهد. چرخه سطح الکتریکی پایدار این پوست بیش از 30000 میباشد و همان میزان را در خروجی نیز حفظ میکند.
در نهایت این تیم به ما نشان داد که میتوانیم یک گام دیگر به ربات های انسانی و پروتز های حساس تر با قیمت مناسب نزدیک شویم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساعت هوشمند جدید وکتور شاید هوشمند ترین نباشد اما عمر باتری 30 روزه اش این مشکل را جبران میکند