تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۲ بهمن

دانشمندان آلمانی از شهر درسدن، حسگر ویژه‌ای را طراحی کرده‌اند که می‌تواند ویژگی‌های اشیاِ بدون لمس آن‌ها را به فرد انتقال دهد. این اختراع برای ارتباط اشخاص با دنیای مجازی طراحی‌ شده است. حسگر جدید جایگزین مناسبی برای سیستم‌های مجازی خواهد بود که نیاز به استفاده از دستکش و عینک در آن‌ها ضروری است. ویژگی‌های مغناطیسی این حسگر می‌تواند تمامی حرکات را به‌ صورت دقیق به کامپیوتر انتقال دهد.
علاوه بر این با استفاده از حسگر می‌توان بدون لمس برخی از اشیا خانه‌های هوشمند به آن‌ها فرمان داد. برای استفاده از این وسیله نیازی به‌ قرار گرفتن اشیا در میدان دید فرد وجود نخواهد داشت. به نظر می‌رسد این وسیله ی کوچک و قابل‌ انعطاف، انقلابی را در صنعت پزشکی و رباتیک رقم بزند.
به لطف ساخت این محصول، گیمر در بازی‌های واقعیت مجازی قادر خواهد بود با استفاده از امواج مغناطیسی، کوچک‌ترین اشیا را لمس نماید و آن‌ها را حس کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول در مقایسه با نمونه‌های مشابه، میزان مصرف انرژی حداقلی است. ازنظر دانشمندان، فناوری جدید در آینده‌ای نه‌ چندان دور از محبوبیت بالایی برخوردار خواهد شد و می‌تواند درزمینهٔ هایی همچون پزشکی، رباتیک، بازی‌های ویدئویی و سیستم‌های امنیتی به کار گرفته شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه