ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۷ خرداد

کمیته سالانه بررسی عملکرد و یکپارچه‌سازی گزارش‌های نظام مدیریت سبز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه فضایی ایران را به عنوان الگوی اجرای نظام مدیریت سبز در این وزارت‌خانه انتخاب کرد.
مجید عابدی‌ثمرین، مدیر ایمنی و کنترل کیفیت و دبیر نظام مدیریت سبز پژوهشگاه فضایی ایران در این باره اظهار داشت: برنامه‌ها و اقدامات پژوهشگاه فضایی ایران در حوزه‌های مدیریت مصرف آب، کاهش مصرف کاغذ، مدیریت مصرف انرژی و آموزش و فرهنگ‌سازی در این خصوص، باعث شد تا کمیته سالانه بررسی عملکرد و یکپارچه‌سازی گزارش‌های نظام مدیرت سبز وزارت ICT، پژوهشگاه فضایی را به‌عنوان الگوی اجرای نظام مدیریت سبز در مجموعه این وزارتخانه انتخاب کرد و دستورالعمل‌ها، گزارشات و اقدامات انجام شده در این پژوهشگاه را به عنوان الگویی برای بهره‌برداری سایر بخش‌های وزارتخانه توصیه کند.
وی افزود: پژوهشگاه فضایی ایران همواره در تلاش است با رعایت دستورالعمل‌ها و اقدامات نظام مدیریت سبز، نقش مؤثری در جهت ارتقای شاخص‌های محیط‌زیستی در سطح وزارت ارتباطات و فناوری ارطلاعات ایفا کند. در همین راستا، این پژوهشگاه در سال قبل، با تشکیل کمیته نظام سبز و کارگروه‌های تخصصی مربوط، توانست اقدامات شایانی مبتنی بر الزامات قانونی و برنامه‌های اعلام‌شده از سوی وزارت متبوع به انجام رساند.
عابدی ثمرین خاطر نشان کرد: بدون شک، دستیابی به این جایگاه بدون کمک و همراهی تمامی همکاران پژوهشگاه فضایی ایران میسر نبوده و تاکید داشت که حفظ و اعتلای این جایگاه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، اجرای ضوابط و عزم همگانی است.
مدیریت سبز، مجموعه برنامه‌ها و اقدامات یک سازمان به‌منظور بهینه‌سازی انرژی، مدیریت مصرف آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و در نهایت بهبود وضعیت محیط‌زیست در حیطه سازمان، جامعه و کشور است. حوزه‌های مدیریت سبز نیز در نظام مربوط شامل آب، انرژی، کاغذ، پسماند، حمل‌ونقل، آموزش و فرهنگ‌سازی، تدارکات، صدا و هوا است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه