ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ فروردين

پیام‌رسان تم‌تم که کاربران ایرانی به طور خودجوش برای دانلود و نصب آن به عنوان جایگزین احتمالی تلگرام اقدام کرده بودند، فیلتر شد.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علاقمندان به این اپ با جستجو، به مشابه‌ترین پیام‌رسان خارجی به نام Tam Tam رسیده و اقدام به دانلود و نصب کردند.
دیتای موجود روی فروشگاه گوگل نشان می‌دهد کاربران ایرانی از اواخر مارس و به خصوص از اول آوریل ۲۰۱۸ اقدام به دانلود و نصب این پیام‌رسان کرده و این روزها با ارسال کامنت در بخش ری‌ویوی اپلیکیشن نشان می‌دهند که از این برنامه که شبیه تلگرام بوده و از پروتکل TLS cryptographic برای رمزنگاری پیام‌ها استفاده می‌کند، راضی هستند، هرچند مانند تلگرام کامل نیست.
تم‌تم علاوه بر نصب روی اندروید و آی‌اواس، روی دسکتاپ و لپ‌تاپ نیز برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است.
تا قبل از هجوم کاربران ایرانی برای نصب، تم‌تم روی اندروید حدود 1 میلیون بار و روی آی‌اواس حدود 300 هزار بار دانلود شده بود.
تم‌تم متعلق به کمپانی روسی Odnoklassniki است که موسس و مدیر آن «آلبرت پوپ کوف» آن را در سال ۲۰۰۸ به گروه اینترنتی Mail.RU فروخت که مقر آن در مسکو است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه