گوناگون
سارا محمد علیئی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۴ مرداد

به گزارشی از ایندی پندنت؛ دو سیاره فراخورشیدی، که شرایطی شبیه به زمین دارند، در نزدیکی ستاره Trappist-1 در فاصله 49 سال نوری از زمین یافت شده اند. دانشمندان معتقدند که ممکن است در آنها حیات فرازمینی وجود داشته باشد اما به گفته آن ها کاوش و بررسی در مورد این موضوع 10 سال به طول می انجامد.
آیا در جای دیگری از جهان زندگی وجود دارد؟
دانشمندان با استفاده از تلسکوپهای رادیویی قدرتمند توانسته اند این سیارات را تا حدی رصد کنند. آنها دریافتند در این سیارات آب وجود دارد و هر کجا که آب موجود باشد حیات نیز وجود خواهد داشت. این دو سیاره از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به زهره، زمین و مریخ دارند. دانشمندان قصد دارند در آینده ای نزدیک برای کشف ویژگی های جزئی این سیارات از تجزیه و تحلیل طیفی استفاده کنند . آنها امیدوارند که گازهایی را که منحصرا ناشی از فعالیت موجودات زنده بر روی این سیاره است را پیدا کنند.
جولین دی ویت، ازمحققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (ایالات متحده آمریکا)،اشاره کرد،   که اطلاعات بیشتر در مورد سیارات پس از راه اندازی تلسکوپ فضاییWebb Space Telescope در سال 2018بدست خواهد آمد. وی گفت تا 50 تا 10سال آینده کارشناسان جزئیاتی دقیق تر از وجود زندگی در این سیارات بدست خواهند آورد و تا 10-25 سال دیگر مطالعه اتمسفر آن طول خواهد کشید.
"اگر در این سیارات زندگی داشته باشد، باید بسیار غیر معمولی باشد"
جولین دی ویت
دانشمند، موسسه تکنولوژی ماساچوست (ایالات متحده آمریکا)
با این حال برای مادشوار خواهد بود بتوانیم ساکنانی در آن سوی سیاره خود را باور کنیم . شاید حیات آن جا هنوز توده ای متشکل از باکتری ها و تک سلولی ها باشد و یا شاید موجوداتی با تکنولوژی پیشرفته درآن جا سکونت داشته باشند.

برچسب هاTrappist-1
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساعت huawei : شیک ترین و مد روز ترین ساعت پوشیدنی اندروید تا کنون