موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۸ شهريور

اپل یک بار دیگر در درگیری حقوقی کوچکی علیه سامسونگ به پیروزی رسید. در جنگ بی پایان پتنت ها که اپل برعلیه این شرکت کره ای راه انداخته، یک بار دیگر دادگاه تجدیدنظر رای را به اپل داد و براین اساس ممکن است سامسونگ از این پس نتواند برخی از ویژگی ها را بر روی گوشی یا تبلت های خودش استفاده کند. اگرچه این موضوع شاید خیلی جدی بنظر نرسد اما مطمئناً عواقب قابل توجهی را برای سامسونگ و سایر تولیدکنندگان دستگاه های هوشمند در پی خواهد داشت.
در این دادگاه اعلام شده که "حق عدم استفاده رقبا از ویژگی ها و حقوقی که مالکیت آن در اختیار فرد دیگری است، مهم می باشد."
این موضوع در مورد ویژگی ها و تکنولوژی های جزیی در یک دستگاه پیچیده دلالت می کند و این باعث می شود تا تمام دستگاه هایی که از یک ویژگی یا تکنولوژی مشخص استفاده کنند با تاخیر وارد بازار شده و یا بطور کلی از بازار جمع آوری شوند. بطور مثال این ویژگی می تواند قابلیت کشیدن انگشت به سمت راست برای آنلاک کردن گوشی(مانند آیفون) باشد.
اپل در مرحله نخست برای محکوم کردن سامسونگ به سو استفاده از قابلیت های slide-to-unlock، autocorrect و quicklinks به پیروزی دست پیدا کرد. اما از آنجایی که این پیروزی ممکن است فشار دلخواه این شرکت را بر روی سامسونگ وارد نیاورد، اپل این قضیه را در سیستم قضایی بطور جدی دنبال می کند تا به یک پیروزی کامل و نهایی برسد.
البته مطمئناً این نمی تواند پایانی بر درگیری های این دو شرکت باشد، سامسونگ درخواست تجدیدنظر دادگاه را داشته و در حال حاضر این پرونده برای رای تجدیدنظر به یک دادگاه سطح پایین تر ارسال شده است.
اگرچه بر روی کاغذ انتظار می رود روزی درگیری های بین این دو شرکت و سایر شرکت های درگیر به پایان برسد اما تنها چیزی که در حال حاضر می توان به امیدوار بود این است که این درگیری بر روی انتخاب های مشتریان در بازار دستگاه های هوشمند تاثیر منفی نگذارد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن هنگ‌اوت را با ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی کنید