کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۶ شهريور

همانطور که جهان در ماه جاری شاهد فروش iPhone X اپل با قیمت هزار دلار است، هندوستان، مانند همیشه، انتظار می‌رود علاقمندی کمی به این عرضه‌ی جدید اپل نشان دهد. نه به این دلیل که هند گوشی هوشمند دوست ندارد – هندوستان دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است – بلکه به این دلیل که iPhone سهم بازار چندانی در هندوستان ندارد.
بازار گوشی هوشمند هند در حال حاضر میدان نبرد کلیدی برای تعدادی از سازندگان موبایل از چین، تایوان، و کره‌جنوبی است. با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در بسیاری از نقاط جهان، بازار گوشی‌های هوشمند هند همچنان در حال رشد است. شرکت تحقیقاتی Counterpoint به VentureBeat گفت، ماه جولای شاهد ۴۲ مدل گوشی هوشمند متفاوت بود که در سراسر هندوستان عرضه شدند، این تعداد بیشتر از ۲۵ مدل ارائه شده‌ی سال قبل بودند.
بسیاری از گوشی‌های جدید از طرف سازندگان گوشی‌های هوشمند چینی عرضه شدند، برای برخی از آن‌ها، هند مهم‌ترین بازار فروش‌شان است.
رهبری این دسته را شیائومی دارد، به طوری که سال قبل به پنج سال تسلط سامسونگ بر بازار هند خاتمه داد. مطابق گزارش IDC، دوره‌ی بین آوریل و ژوئن سال جاری، چهارمین سه ماهه‌ی متوالی، شیائومی به عنوان فروشنده‌ی برتر در هند بود. شیائومی با ارائه‌ی گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت اما با کیفیت در هندوستان، به شدت فروش رقبایش را تحت تاثیر قرار داد.
به گزارش IDC، در سه ماهه‌ی دوم سال جاری، از پنج سازنده‌ی گوشی هوشمند، چهار تای آن‌ها چینی بودند. علاوه بر شیائومی، Oppo ،Vivo و Transsion در این دسته هستند و هر کدام به ترتیب ۲۹.۷، ۷.۶، ۱۲.۶ و ۵ درصد سهم بازار را داشتند. در متن چاپ شده‌ی گزارش IDC در ماه گذشته، همراه با دیگر سازندگان موبایل چینی همچون Lenovo، این گروه دو سوم بازار گوشی هوشمند را در اختیار داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه