ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۱۳ ارديبهشت

به گزارش ایلنا ، محمدرضا بهمنی در همایش فرصت‌های تولید محتوا و کسب و کارهای دیجیتال با بیان اینکه سازمان صنایع خلاق می‌تواند با ایجاد قوانین و مقررات مربوط زمینه راه اندازی کسب و کارهای دیجیتال تسریع کند اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال رونق تولید هستیم طبعا یک از حوزه‌های تولید که باید به آن توجه شود حوزه تولید محتوا و کسب و کارهای دیجیتال است.
وی ادامه داد: بحث دولتی و حاکمیت باید باور کند که حوزه نوپای کسب و کارهای دیجیتال اهمیت بسیار بالایی دارد.
بهمنی با تاکید بر اینکه چند عامل مهم در رونق این نوع کسب‌وکار تاثیرگذار است افزود: فضای مجازی متاثر از رفتارهای بخش حاکمیتی است به همین دلیل دستگاه‌های حاکمیتی اولین عامل موثر در رونق بخشی این فضا هستند.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود دستگاه حاکمیتی برای تسهیل، تشویق و کمک به کسب‌وکار‌های فضای مجازی به اصلاح رفتار خود بپردازند چراکه نوع رفتار این دستگاه‌ها می‌تواند کمک بزرگی به توسعه تولید محتوا و کسب و کار در فضای مجازی کند.
بهمنی یکی از مهم‌ترین نکات در این زمینه را پذیرش ادبیات حاکم بر این نوع کسب‌وکار دانست و گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌های حاکمیتی در پذیرش ادبیات حاکم بر فضای کسب و کار مجازی تاخیر دارند.
وی تصریح کرد: فضای کسب‌وکارهای نوپا در اقتصاد بسیار مهم هستند اما متاسفانه در بخش حاکمیتی دیدگاه‌های دوگانه‌ای نسبت به آن‌ها وجود دارد.
به گفته‌ی بهمنی نگاه دوگانه به ایدئولوژی و اقتصاد تولید محتوا و کسب وکارهای دیجیتالی شرایط کار را برای این بخش بسیار سخت کرده‌اند.
وی با بیان اینکه باید بپذیریم برخی با دغدغه اقتصادی وارد کسب‌وکار در فضای مجازی می‌شوند افزود: ضرورت ندارد که نگاه دوگانه نسبت به موضوع تولید ارزش اقتصادی در فضای مجازی و ایدئولوژی حاکم بر آن را داشته باشیم.
بهمنی تاکید کرد: نوع نگاه ما به فضای تولید محتوا و کسب و کار دیجیتال باید نگاه به یک فرصت بزرگ باشد که می‌تواند با هم‌افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها، آورده زیادی برای ما داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه باید دغدغه تولید کننده در این فضا را درک کنیم گفت: متاسفانه دستگاه‌های حاکمیتی جریان ارتباطات بین بخش حاکمیتی و خصوصی را با مشکل روبرو کرده‌اند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستگاه‌های دولتی خواست به چند نکته توجه داشته باشند.
بهمنی این نکات را این‌گونه تشریح کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های حاکمیتی به این باورمندی برسند که بخش خصوصی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است .همچنین بحث حاکمیتی شرایط را به سوی تسهیل‌گری و حمایت ببرند عامل دیگر که باید به آن توجه داشته باشیم در رونق این فضا توجه به فعالان این حوزه باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه