کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

Amazon پیشنهاد خرید Whole Food را در چارچوب یک معامله ی 13/7 میلیارد دلاری ارائه داد. کل پول به دست آمده از این معامله به طور اساسی تعداد نامعلومی از کسب‌و‌کارها را به تکاپو وا خواهد داشت و به طور کامل خرده‌فروشی آنلاین را دستخوش تغییرات خواهد نمود.
Jeff Bezos بنیانگذار و مدیر اجرایی Amazon در بیانیه‌ای اعلام کرد: "میلیون‌ها نفر عاشق بازار Whole Food هستند زیرا بهترین غذاهای ارگانیک و طبیعی را ارائه می‌دهد و آن‌ها از خوردن این غذاهای سالم لذت می‌برند." "بازار Whole Food برای تقریبا چهار دهه مشتریان را راضی، شاد و تغذیه کرده است – آن ها کار جالبی انجام می‌دهند و ما می‌خواهیم آن را ادامه دهیم."
Whole Food اداره‌ی فروشگاه‌هایش را تحت نام خود ادامه می‌هد و از فروشندگان و شرکای سابق خود در سراسر جهان همچنان استفاده خواهد کرد. John Mackey مدیر اجرایی این شرکت نیز در دفتر مرکزی آن در آستین باقی خواهد ماند. انتظار می‌رود این معامله در نیمه‌ی دوم سال 2017 میلادی با موضوعاتی که مورد تائید سهامداران و تنظیم‌کنندگان Whole Food است منعقد گردد.
نکته‌ی حائز اهمیت دیگر اینکه Amazon حالا به یک شبکه‌ی عظیمی از کسب‌وکارهای اصلی دسترسی دارد. اگرچه این حقیقت که Whole Food با نام تجاری و مدیر سابق خود باقی می‌ماند، این مورد نشان‌دهنده‌ی آن است که حداقل در ابتدای کار این دو شرکت به صورت کاملا مستقل به کار خود ادامه خواهند داد.
بر اساس داده‌های Kantar Worldpanel، فروش آنلاین مواد غذایی در سال گذشته به میزان 15 درصد افزایش یافته و به 48 میلیارد دلار رسیده است. انتظار می‌رود تا سال 2025 این رقم در سطح جهانی 150 میلیارد دلار باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه