گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد

Samsung به تازگی گزارش مالی سه ماهه‌ی اخیر خود را منتشر کرد که حاکی از ثبت رکورد درآمدی ۱۲.۶ میلیارد دلاری داشت. اما در پس این ارقام یک دستاورد مهم دیگر نیز برای این شرکت نهفته است.
از مجموع ۵۴ میلیارد دلار درآمد Samsung، پانزده میلیارد دلار آن از بخش نیمه‌هادی‌ها می‌باشد. این رقم به معنای پیشی گرفتن از میزان درآمد Intel در این بخش با رقم ۱۴.۸ میلیارد دلار می‌باشد. به عبارت دیگر Samsung به یکه‌تازی بی‌چون و چرای Intel در ۲۴ سال گذشته پایان داد و به تنهایی بزرگ‌ترین تراشه‌ساز جهان لقب گرفت.
Samsung به این مهم تنها از طریق فروش پردازنده دست نیافته است، بلکه این شرکت تراشه‌های گوناگونی را تولید و در بازار عرضه می‌کند. در حالی که Intel تمرکز خود را بر روی پردازنده‌های رایانه‌های شخصی و سرورها گذاشته است، Samsung عمده‌ی فعالیت خود را در بخش موبایل معطوف کرده است.
Samsung همچنین در زمینه‌ی تولید تراشه‌های مورد نیاز دستگاه‌ها هوشمند و حتی اینترنت چیزها نیز به خوبی عمل کرده است. در این بین نباید کیفیت بالای حافظه‌های فلش تولیدی این شرکت و SSDهای آن را از یاد برد. جایی که مشخصا Intel از Samsung عقب مانده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه