کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱ ارديبهشت

پیش‌بینی می‌شود عمده‌فروشی گوشی‌های هوشمند در جهان در سال ۲۰۲۱ تا ۱۳ درصد افزایش یابد که این رشد مرهون کاهش خرید در طول دوره پاندمی کرونا و افزایش قیمت دستگاه‌ها بوده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس پیش‌بینی‌های موسسه Strategy Analytics، ارزش بازار عمده‌فروشی گوشی‌های هوشمند سال گذشته پنج درصد کاهش یافته بود که ناشی از تاثیر اقتصادی ویروس کرونا و بسته شدن فروشگاه‌های خرده‌فروشی در بسیاری کشورها بوده است.
تحلیلگران بر این باروند که چرخه جایگزینی، افزایش قیمت لوازم و مهاجرت به دستگاه‌های 5G در سال جاری به رشد بازار کمک خواهد کرد و به نظر می‌رسد با رشد 13 درصدی، بیشترین رشد را در شش سال گذشته تجربه کند. این درحالیست که افزایش قیمت قطعات به ویژه میکروچیپ‌ها متوسط قیمت فروش گوشی را افزایش داده است.
لیندا سوئی، معاون موسسه Strategy Analytics در این باره گفت: انتظار می‌رود فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال گذشته با افزایش هفت درصدی به 1.4 میلیارد دستگاه برسد و متوسط قیمت فروش جهانی عمده‌فروشی گوشی‌های هوشمند با شش درصد رشد به 294 دلار در سال 2021 افزایش یابد که در نتیجه آن درآمد ناشی از عمده‌فروشی گوشی‌های هوشمند از 400 میلیارد دلار خواهد گذشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه