کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۰ ارديبهشت

Samsung درخواست Elliott، صندوق حامی اقدامات احتیاطی را برای تقسیم شدن به دو بخش مجزا رد کرد، اما بخشی از پیشنهادهای این صندوق در روز پنجشنبه را پذیرفت. از آن جمله می‌توان به برنامه‌های آشکاری به منظور لغو سهام خزانه‌ی موجود به ارزش بیش از 35 میلیارد دلار تا سال 2018 اشاره نمود.
در حالی که دوره‌ی سه ماهه‌ی اول، مدت پر سودی برای Samsung بود، Jay Y. Lee به عنوان ریاست شرکت به یک رسوایی سیاسی کشیده شد. اما سازند‌ه‌ی بزرگ جهانی تراشه‌های حافظه، گوشی‌های هوشمند و تلویزیون همچنان موفق به کسب سودی بود که انتظارات برای ثبت درآمدها در سال 2017 برای آن کشیده می‌شد. مطابق با گزارش‌های پیشین Samsung، سود عملیاتی سه ماهه‌ی اول برای مهم‌ترین شرکت آسیا به مقدار 75/8 میلیارد دلار بوده است. اما با رشد حدود 2 درصدی آن، درآمد این شرکت به 5/50 تریلیون وون رسیده است.
Elliott از لغو سهام استقبال کرد و آن را قابل پیش‌بینی عنوان نمود. این سرمایه برای Samsung در نظر گرفته شده بود تا یک ساختار مالکیتی را با تقسیم شدن به دو بخش سازگار کند، و بیش از 30 تریلیون وون سود سهام خالص بپردازد.
Elliott در بیانه‌ای گفت که ما مطمئن هستیم Samsung Elec برای برداشتن گامی جسورانه در جهت بهینه‌سازی ترازنامه‌ی خود موافقت کرده است، حتی اگر در این راه با موانعی مواجه گردد.
در رد دعوت Elliott برای ساختار مالکیت شرکت، Samsung مسائلی شامل مخاطرات حقوقی و قانونی را متذکر شد و اعلام کرد که این نمی‌تواند بازده‌های سرمایه‌گذار را افزایش دهد.
Samsung در بیانه‌اش آورده: شرکت به این نتیجه رسیده است که مخاطرات و چالش‌های محیط زیست با تغییری در ساختار سازمانی برای افزایش ارزش سرمایه‌گذار و حفظ رشد کسب‌وکار بلند مدت نمی‌تواند سودمند باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه