ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۸ آذر

به گزارش موسسه اطلاع‌رسانی حوزه خبرنگاری پوینتر می‌گوید قطع اینترنت در ایران که از ۲۶ آبان شروع شده، شدیدترین و پیچیده‌ترین قطع شبکه جهانی اینترنت در تاریخ محسوب می‌شود.
نت بلاکز هم در گزارشی اعلام کرد از زمان شروع دولت حسن روحانی در ایران، چنین قطع اینترنتی بی‌سابقه بوده است. آمارها حکایت از آن دارند که شمار کسانی که در این مدت در ایران به اینترنت دسترسی داشتند، حدود پنج درصد کاربران متوسط و دائم ایران بود.
مطابق آمار رصدگر آنلاین نهاد بین‌المللی نت بلاکس، که وظیفه نظارت بر شبکه جهانی اینترنت را بر عهده دارد، تا عصر روز ۲۶ نوامبر(پنجم آذرماه) نیز تنها یک درصد مشترکان شبکه موبایلی همراه اول در سراسر کشور به اینترنت دسترسی داشته‌اند.
در حالی که آمار نت‌بلاکس دسترسی ۷۴ درصدی مشترکان ایرانسل به اینترنت در ایران را نشان می‌داد، اما کاربران ایرانی بیش از یک هفته امکان دسترسی به اینترنت جهانی را نداشته و تنها به اینترنت ملی دسترسی داشتند.
بر اساس این گزارش، در جریان اعتراضات اخیر در ایران پیرو گرانی بنزین، مقامات جمهوری اسلامی از بیست‌وپنجم آبان‌ماه اقدام به قطع سرویس اینترنت کردند.
در حال حاضر اینترنت خانگی در سراسر کشور و اینترنت موبایل هم در اکثر شهرها و استان های کشور متصل شده است. علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز اعلام کرده است در صورتیکه استان‌ها «آرام» باشند، اینترنت موبایل در سراسر کشور به زودی وصل می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه