کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ آذر

Apple به تازگی اعلام کرد مبلغ 390 میلیون دلار در یکی از تأمین‌کنندگان قطعات خود، Finisar سرمایه‌گذاری می‌کند، هدف آن هم تاسیس کارخانه‌ای در تگزاس برای بخشی است که "لیزر حفره‌ی عمودی نشر کننده از سطح" یا VCSEL نامیده می‌شود.
Apple از این فناوری در iPhone X جدید خود برای اسکن چهره در Face ID، عکس‌های حالت Portrait، انیموجی و AirPod استفاده می‌کند. چیزهایی مانند ابزارهای 3D و عمق‌سنجی بهتر است که به طور برجسته‌تری در داخل خط تولید Apple در طول چند سال آینده قرار گیرند – نه فقط Face ID، بلکه برای محصولات آینده مانند عینک‌های واقعیت افزوده که بنا بر گزارش‌ها Apple در حال کار بر روی آن است.
پس بنابراین Apple به VCSELهای بیشتری احتیاج دارد، خیلی بیشتر. Apple می‌گوید که در سه ماهه‌ی چهارم از سال 2017، "ده برابر بیشتر ویفرهای VCSEL را خواهد فروخت، بیشتر از آنچه که در سراسر جهان در طول یک دوره‌ی مشابه تولید شده است."
این برای Apple غیر معمول نیست که از تامین‌کنندگانش حمایت مالی کند. و اگر بخواهیم شفاف‌تر باشیم: این ایده چیزی بیشتر از کمک به Finisar برای ایجاد یک کارخانه جهت ساخت VCSELهای بیشتر است. این امر در واقع Apple را مطمئن می‌کند که می‌تواند مسلط بر تامین این قطعه با قیمتی مطلوب شود – به عبارت دیگر مطلوب برای Apple و نه برای رقبا.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه