تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۴ خرداد

اسکوتر برقی یکی از وسیله هایی است که امروزه محبوبیت بالایی در میان جوانان، نوجوانان و حتی کودکان به دست آورده است. وزن این وسیله 10 تا 15 کیاوگرم است و صاحب آن باید در برخی نقاط آن را حمل کند. در نتیجه می تواند تهدیدی برای وضعیت ستون فقرات باشد. به گفته ی داشمندان تکنولوژی در اسکوتر های برقی هنوز کامل نشده است.
حمل این دستگاه برای افراد دشوار است زیرا 10 تا 15 گیلوگرم آن هم برای چند بار در روز به وضعیت اسکلت افراد مخضوصا کودکان آسیب می رساند. از طرفی تحرک افراد را کاهش می دهد و تنها می تواند با سرعت 15 تا 15 کیلومتر در ساعت حرکت کند که این نشان می دهد یک انسان در هنگام دویدن سرعتی بیشتر از این وسیله خواهد داشت و از طرفی بهبود متابولیسم نیر در وی افزایش می یابد.
به گفته ی این متخصصان استفاده از این وسیله آن هم به صورت ایستاده سبب ایجاد اسکولیز یا همان کژپشتی در ستون فقرات خواهد شد. علاوه بر این پاها نیز درگیر این بی تحرکی خواهند شد و با مشکلی به نام صافی کف پا روبرو خواهیم شد. در کودکان و نوجوانان که در مراحل رشد قرار دارند و استخوان ها در مراحل شکل گیری است این موارد مشهودتر خواهد بود. البته لازم به ذکر است توسعه دهندگان چینی در حال طراحی نسل جدیدی از اسکوترها هستند که به سلامتی آسیب نمی رساند، اما تا به حال هیچ جزئیاتی از این پروژه اعلام نشده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه