گوناگون
الناز فرجی۱۰:۱ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ ارديبهشت

تصور کنید که میخواهید چند صد  پوند کوکائین را از مکزیک به ایالات متحده به صورت زیر زمینی  بفرستید  و این توجه زیادی را به خود جلب نمیکند . فرضا بهترین جای ممکن کجا میتواند باشد ؟ از یک دوست میپرسید .  یکی از 27 تونل  کشف شده  در ده سال اخیر مرز کالفرنیا و مکزیک است . مخصوصا حومه ای در سن دیگو به نام اوتی مسا . این یکی از طولانی ترین تونل های کشف شده در هفته ی گذشته است . که طول آن 870 یارد به ارتفاع سه پا در زیر زمین است و  از تیجوانا یک چرخه دستی مصنوعی توسط یک بالابر به آن متصل میشود . دستگاه قضایی ایالات متحده 11.030 پوند ماریجوانا و 2.242 پوند کوکائین - بیشترین حجم کوکائین کشف شده در کالیفرنیای جنوبی - را تا کنون کشف کرده است . چه چیزی باعث میشود که منطقه ی اوتی مسا یک مقصد اولیه برای حمل مواد باشد ؟ این به هیچ وجه اجحاف مجریان قانون نیست . این نوعی معماری است . اوتی مسا 10 مایل داخلی با اقیانوس آرام فاصله دارد ، اما خیلی به کوه های سن سیدرو نزدیک نیست ، که این مساله کار کندن را آسان میکند . اگر زمین خیلی به اقیانوس نزدیک باشد ، خیلی خیس و ریسک سیل یا فروریختگی را بالا میبرد . ( گرچه باید از آبخیز های زیر زمینی دوری کرد . ) زمین اطراف کوه سخت است و نمیتواند به راحتی آن را کند . خاک پر از سنگریزه و ماسه ی تشکیل شده از پلیوسن خارج میشود و خاکستر های آتشفشانی از اوتی مسا در منطقه ی اطراف فرودگاه تیجوانا میریزند - این منطقه گاریتا دی اوتی، همان طور که پت ابوت ، پروفسور زمین شناسی سن دیگو به لوس آنجلیس تایمز میگوید " این مکان واقعا برای تونل ایده آل است. کندن بسیار آسان است . میتوانید این کار را با یک کلنگ انجام دهید . " در رابطه با داشتن شرایط زمینی ، اوتی مسا و گاریتاد اوتی  شرایط خوب مشابهی دارند که آن ها را از رو و زیر زمین به هم وصل میکند . هر دو محله پر از تجارت های صنعتی اند که کار کندن را آسان میکنند . و همان طور که مونته ریل در نیویورکر در مورد تونل های مواد توضیح میدهد ، از نظر افتادگی ای در مورد کسانی که میایند وجود نخواهد داشت :
میزان فضای مخزن در اوتی مسا از اواسط دهه ی نود چهار برابر شده است و این توسعه تقریبا به زیادی گاریتا د اوتی است . جرثقیل های چنگک دار ، مته ی دستی سوراخ کردن سنگ و وسایل نقلیه ی سنگین توجه کمی را جلب میکنند . کامیون های کارتل در مخزن های بار قرار میگیرند ، چرخ دستی ها بار را  خالی میکنند و مواد مستقیم به مخزن های توزیع فرستاده میشوند . سه مرز اصلی اطراف اوتی مسا قرار دارد  یکی برای وسایل نقلیه ی تجاری  که در داخل منطقه ی صنعتی است . " نماینده ی آمریکا به من گفت " همه ی اینها فضای خوبی را برای مواد فروشان ساخته است . کل منطقه به آنها تعلق دارد . "
ممکن است فکر کنید که ترکیب فاکتور های شناخته شده ی زمینی به علاوه ی استفاده ی صنعتی به این معنی است که DEA دائم در این مناطق سرازیر میشود و نمیگذارد هیچ تونلی کنده شود . یا شاید از آنجایی که فدرال میداند تونل ها تنها میتوانند در چنین مناطق باریکی کنده شوند ، تمرکزش را روی تلاش هایشان در این منطقه میگذارد و به مواد فروش ها این امکان را میدهد تا زمین را بکنند و سپس برای موج بعدی آماده میشوند .

برچسب هاSmuggling Tunnel
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه