موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۹ مرداد

اپل قابلیت فورس تاچ را در اپل واچ به کار گرفت و حالا همه منتظرند تا این قابلیت را در آیفون بعدی هم ببینند. استفاده از این تکنولوژی در آیفون جدید اجتناب ناپذیر می باشد اما ممکن است این قابلیت در آیفون 6 اس که حدود 2 ماه دیگر عرضه می شود، مورد استفاده قرار بگیرد.


یکی از تفاوت های پایه ای رابط کاربری iOS و اندروید در نحوه دسترسی به تنظیمات هر اپلیکیشن است. تنظیمات اپلیکیشن ها می تواند فعال/غیرفعال کردن امکانات و ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربر قرار دهد.


در iOS برخی از نرم افزارها اجازه تنظیمات در خود نرم افزار را می دهند اما در بسیاری دیگر برای انجام تنظیمات باید به بخش Settings مراجعه کنید. اپل این شیوه را برای ساده سازی تجربه کاربران پیاده سازی کرده است.
اما در اندروید کاربر قادر است تمامی تنظیمات را برای هر اپلیکیشن اندرویدی از درون نرم افزار انجام دهد و تجربه ای مشابه به کار با نرم افزارهای دسکتاپ را داشته باشد. اگرچه این شیوه ای راحت تر برای تنظیم نرم افزارها می باشد اما باعث می شود رابط کاربری نرم افزاری و اندروید کمی پیچیده تر شود.
اپل در ساعت هوشمند از قابلیت فورس تاچ به منظور دسترسی سریع به قابلیت های مختلف هر نرم افزار استفاده کرده است. این شیوه باعث می شود تا کاربر بتواند در نمایشگر کوچک اپل واچ از قابلیت های مختلف اپلیکیشن ها بهره مند شود.


اما در نمایشگر بزرگتر آیفون استفاده از تکنولوژی فورس تاچ می تواند تجربه ای نزدیک به تاچ پدهای فورس تاچ در مک بوک های جدید را در اختیار کاربران قرار دهد. بدین صورت که هر چه فشار انگشت بر روی صفحه بیشتر باشد واکنش های متفاوتی رخ می دهد. این ویژگی حتی می تواند به حذف شدن دکمه هوم در آیفون منجر شود، چرا که قابلیت تشخیص اثرانگشت Touch ID می تواند در نمایشگر مجهز به تکنولوژی فورس تاچ بکار گرفته شود.
قابلیت فورس تاچ بطور کلی برای کاربران آیفون و آیپد می تواند دنیایی از تفاوت ها را ایجاد کند. به گفته تیم کوک مدیرعامل اپل، این تازه شروع کار است و آیفون در آینده نوآوری های بیشتری را به نمایش خواهد گذاشت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اپلیکیشن هنگ‌اوت را با ویژگی‌های جدید، به‌روزرسانی کنید