گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۴ ارديبهشت

به گزارش ترند، با وجود فشار شدید ایالات متحده بر کشورهای اروپایی در عدم استفاده از تجهیزات شرکت هواوی در حوزه‌ی 5G، رئیس سازمان رگولاتوری حوزه ارتباطات این کشور (Bundesnetzagentur) در گفتگو با Financial Times اعلام کرد اپراتورهای این کشور، ممنوعیتی جهت استفاده از تجهیزات هوآوی در توسعه و پیاده‌سازی نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی سیار ندارند.
یوخن هومان ضمن اشاره به اینکه حذف هواوی از بازار آلمان، سبب تعویق توسعه دیجیتال این کشور خواهد شد، گفته است در تصمیم‌گیری برای ممنوعیت و یا کنار گذاشتن شرکتی به مدارک بسیار قوی نیاز است و این سازمان شواهدی بر مستند بودن این نگرانی‌ها مشاهده نکرده است.
رگولاتور آلمانی، ماه گذشته مزایده‌ طیف فرکانسی مرتبط با 5G را برگزار کرده است، مزایده‌ای ۵.۲ میلیارد پوند که چهار اپراتور آلمانی در آن رقابت می‌کنند و انتظار می‌رود Huawei در آن نقشی کلیدی ایفا کند.
تردید درباره “امنیت تجهیزات هواوی” مدت‌هاست که مطرح شده است. با وجود این وزیر اقتصاد آلمان نیز چندی پیش گفته بود که نگرانی مشخصی از مشارکت این غول مخابراتی چینی در توسعه زیرساخت‌های 5G در آلمان ندارد، او در عین حال افزوده بود: “اما هر محصول و هر دستگاهی که در زیرساخت‌های حساس نصب می‌شود، باید امن باشد.”
ایالات متحده آمریکا چندی است تلاش می‌کند متحدانش را متقاعد کند که از تکنولوژی هوآوی به دلیل نگرانی‌های امنیت سایبری استفاده نکنند، تا به‌ حال شرکت‌های مخابراتی بریتانیا، نیوزیلند و استرالیا از به‌ کارگیری فناوری هوآوی صرف‌نظر کرده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه