گوناگون
الناز فرجی۲۲:۳ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۹ ارديبهشت

الکس جیسون وقتی که 10 سالش بود با فروختن دوچرخه ی کوچک و برف روبش توانست اولین مکینتاش خود را بخرد . او تا میتوانست iMac G5 جدیدش را ارتقا میداد و تعمیرش میکرد . او به mashable گفت " فهمیدم که واقعا کار کردن روی کامپیوتر ها و تعمیرشان را دوست دارم . به craigslist رفتم و یک یا دو محصول سال 2000 را خریدم و فهمیدم که چقدر به خاطر قدیمی بودنشان برایم جالب هستند . "
5 سال گذشته است و حالا الکس مجموعه ای از 250 محصول برجسته ی اپل با نام apple orchard یا باغ اپل را دارد ، که بیشترشان در زیر زمین خانه واقع شده اند . اگر میکروفون ها ، صفحه کلید ها ، سیم ها و چیزهای دیگر را هم اضافه کنیم این عدد به 500 میرسد . این زیر زمین پر از ردیف های  مکینتاش ها و کامپیوتر های apple II ، PowerBook ، iMac ، iPod و ... بود . الکس حتی تعداد زیادی نمونه های اولیه و کمیاب کامپیوتر ، صفحه کلید و میکروفون هایی را دارد که اصلا به فروشگاه ها نرسیدند .
الکس تمام این قطعات را از جاهای مختلف به دست آورده است ، مانند craigslist و uncle henry's که یک وبسایت شبیه craiglist است . او به eBay نمیرود چون معمولا قیمت هایش بالا است . او گفت " از طریق  craigslist با کسی آشنا شدم که یک مجموعه در نزدیکی شهرم داشت و از پول چمن زنی ام استفاده کردم تا پول لوازمش را بدهم . فکر کنم 50 یا 60 کامپیوتر از آنجا خریدم . "
همه چیز در این کلکسیون شامل کامپیوتر و اجزایش نمیشود . در میان این وسایل پوستر هایی است که تاریخ اپل را بازگو میکند و همچنین یادداشت های اصلی رمز گذاری استیو ووزنیاک برای apple II . یکی از گران ترین قطعات الکس ، Apple 1  است آن هم به دلایل امنیتی که خارج از این مکان واقع شده اما این تنها کامپیوتری نیست که او دوست دارد . الکس گفت " من مکان خاصی را به lisa 2/5  اختصاص داده ام"  . او lisa 2/5 بازسازی شده و اصلاح شده را از یک دوست گرفت و بعد یک بسته بندی خاص پلاستیکی برایش ساخت . او قرار نیست این باغ اپل را برای خودش نگه دارد - پدر الکس ، بیل جیسون گفت که آنها در حال جمع آوری سرمایه برای راه اندازی موزه ی خودشان هستند ، موزه ی تکنولوژی maine .
بیل گفت " کلکسیون اپل الکس تنها 15 درصد فضا را خواهد گرفت و 85 درصد دیگر موزه به تکنولوژی های جالب و ارتباطی اختصاص داده خواهد شد و نمایشگاهی برای انرژی های قابل تجدید ، مهندسی ، کامپیوتر ، جستجوی فضا و هر چیز دیگری خواهد بود که به تکنولوژی ربط دارد ؛ تا بتوانند الهام بخش دیگران برای ساختن و اختراع و نوآوری باشند . "
این موزه در کتابخانه ی good will-hinckley carnegie در fairfeild  واقع در maine خواهد بود .بیل گفت که قبل از این که این مکان آماده ی استفاده شود نیاز به کمی تعمیر دارد . در ضمن الکس به دنبال lisa 1 است ، که خیلی کمیاب است . الکس گفت که آنها بسیار کمیاب اند چون دارای درایو های twiggy اپل بودند ، که خیلی خوب نبودند و اپل مجبور شد به دو تا از مشتریان به روز رسانی  رایگان بدهد و سپس این کامپیوتر ها را از رده خارج کرد .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

5 نکته برای اینکه اپلیکیشن های فوق العاده برای اپل واچ بسازید