تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۴ مهر

یکی از متخصصین دانشگاه لندن، پروفسور آدریت چائکو، ابزار غیر معمولی را اختراع کرده است. به گزارش روزنامه تلگراف، این چنگال قادر است طعم مواد غذایی را تغییر دهد.
در درون چنگال جریان الکتریکی ضعیفی وجود دارد. این میزان بار الکتریکی برای انسان بی خطر است اما می تواند گیرنده های چشایی را تحت تاثیر قرار دهد. چنگال می تواند مواد غذایی را برای فرد شیرین تر و یا شورتر جلوه دهد. کارشناسان تغذیه دریافته اند که شیرینی غذا در غذاهای گرم بیشتر از غذاهای سرد احساس می شود، در نتیجه چنگال می تواند دمای غذا را تا 40 درجه سانتی گراد افزایش دهد.
نمونه اولیه این چنگال در بیرمنگام در نمایشگاه مهندسان و دانشمندان جوان بیگ بنگ بریتانیا رونمایی شده است. به گفته توسعه دهندگان هدف از ساخت این چنگال برای تغییر طعم و ارائه یک غذای سالم به فرد است. با استفاده از این دستگاه، مردم نمک و شکر کمتری مصرف می کنند. این کار اثر مفیدی بر روی گوارش، غدد درون ریز و سیستم قلبی و عروقی داشته و به خلاص شدن از شر اضافه وزن کمک می کند. به گفته سازنده این دستگاه، نتیجه اولیه آزمایشات این چنگال بسیار جالب بوده است.
البته قرار است در آینده قاشق و فنجان این ابزار نیز طراحی شود. گفته می شود احتمالا در آینده با این محصول بتوان طعم متنوعی را به غذاها افزود. برای مثال : افزودن طعم شکلات به سبزیجات و طعم پنیر به استیک

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه