گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

اوایل هفته‌ی جاری، مدیرعامل Twitter، آقای Jack Dorsey یک فراخوان عمومی برای بازخورد در مورد آنچه شرکت می‌تواند به منظور عملکرد بهتر انجام دهد، منتشر کرد. روز جمعه، وی چهار موضوع اصلی، شامل رسیدگی به توهین‌‌ها، ویرایش توئیت‌ها، دنبال کردن موضوعات و علاقه‌مندی‌ها و مدیریت بهتر مکالمات را بیان نمود.
جای تعجب نیست که رسیدگی به  توهین‌ها مستقیما یکی از مهم‌ترین مواردی است که توسط کاربران درخواست‌ شده بود. در حقیقت مردم از اینکه Twitter به ظاهر در اقدام برای متوقف کردن کسانی که دیگران را آزار و اذیت می‌کنند، شکست خورده، خسته شده‌اند. مطمئنا، شما می‌توانید فردی را بلاک و یا گزارش کنید، اما آیا این مشکل را حل می‌کند؟ ناگفته نماند، Twitter در طی سال گذشته، ویژگی‌هایی مانند اجازه‌ی فیلتر mention‌های کاربران و همچنین بی‌صدا کردن کلمات کلیدی را عرضه کرد.
درخواست ویژه‌ی دیگری که به طور مکرر از سمت کاربران اعلام می‌شد، نیاز جدی آن‌ها به توانایی ویرایش توئیت‌هایشان بود. Dorsey در پاسخ به رفع چنین مشکلی اعلام کرد که قبول دارد نوعی از ویرایش نه فقط برای کاربران مجاز و شناسایی‌شده بلکه برای همه‌ی کاربران ضروری است. وی افزود اجرای این ویژگی به آسانی اتفاق نمی‌افتد. مسئله‌ی اصلی مدت ‌زمان فعال‌بودن این ویژگی برای یک توئیت است. در پاسخ به این سوال که چرا Facebook این مشکل را توانست برطرف کند اما Twitter نه، Dorsey اظهار نمود Twitter عادت کپی کردن از دیگران را ندارد. در عوض، شرکت  سعی به یادگیری از دیگران داشته و در هر صورت راه خود را می‌ رود.
هنگامی‌که Dorsey به عنوان مدیرعامل دائم برگزیده شد، وعده داد، یکی از استراتژی‌های این شرکت، ساده‌سازی تجربیات باشد و نشان داد که چرا مردم باید از آن استفاده کنند. دو مورد آخر که وی گفت آن‌ها را سال آینده در نظر خواهد گرفت، شامل دنبال کردن موضوعات و مدیریت بهتر مکالمات می‌باشد. به نظر می‌‌رسد موارد مذکور بسیار ارزشمندند، چراکه در حال حاضر مردم اساسا به دنبال هشتگ و یا جستجو کلمات کلیدی می‌باشند. برای مکالمات، در حال حاضر شرکت مذکور مانند یک chatter به هم ریخته است که همچون سالن شهرداری، هر کس با بیش از یک نفر در حال مکالمه است، اما آیا راهی وجود دارد که سرویس گفتگو را بهبود بخشید؟ Dorsey وعده داده که Twitter بر روی آن کار خواهد کرد تا آسان‌تر شود. حال باید دید در سال جدید Dorsey به عهد خود وفادار می‌ماند یا خیر؟

برچسب هاJack DorseyTwitter
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جک دورسی