ترفند و آموزش
رضا رزمی۸:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۸ تير

تایید هویت دو موحله، راه مناسبی برای افزایش امنیت در حساب‌های کاربری است. کاربران با فعال کردن این سیستم تنها با وارد کردن رمزعبور خود نمی‌توانستند به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند، حتما باید کد امنیتی که به موبایل آنها اس‌ام‌اس می‌شد را هم وارد می‌کردند. این روش را‌ه‌های دسترسی هکر‌ها و نفوذ آنها را به حساب‌های کاربری را می‌بست. گوگل مدت‌ها است که از این سیستم امنیتی پشتیبانی می‌کند. اکنون با اعمال تغییراتی، دسترسی کاربران را به حساب‌هایشان آسان‌تر کرد.
در سیستم تایید هویت بدون کد Prompt گوگل، دیگر برای شما کد امنیتی ارسال نمی‌شود. در این سیستم شما نوتیفیکیشنی را بر روی تلفن خود دریافت می‌کنید، که شامل مجوز ورود شما است، و اگر شما آن را تایید کردید، امکان دسترسی به حساب خود را به صورت خودکار پیدا خواهید کرد. در حقیقت در این روش دیگر نیازی به وارد کردن کد امنیتی نیست، شما به‌جای اس‌ام‌اس حاوی کد امنیتی، نوتیفیکیشن مجوز ورود دریافت خواهید کرد. تنها نکته قابل توجه در این روش این است که حتما باید اپلیکیشن گوگل را بر روی دستگاه خود داشته باشید، تا بتوانید از این سیستم تایید دو مرحله‌ای استفاده نمایید.
برای استفاده از سیستم تایید هویت بدون کد Prompt گوگل در گام نخست باید سیستم تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Step Verification) برای حساب گوگل شما فعال باشد.  در قسمت Signing in to Google وبخش Password & sign-in method، بر روی  2 Step Verification کلیک کنید. پس از وارد کردن رمز عبور خود، وارد بخش تنظیمات این سیستم می‌شوید. در این پنجره به بخش Set up alternative second step مراجعه کنید. در این قسمت Google Prompt را پیدا کنید و بر روی Add Phone کلیک کنید.


در این صفحه برروی Get started کلیک کنید.


در این قسمت باید گوشی هوشمند مورد تایید خود را انتخاب کنید. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، حتما نیاز است شما اپلیکیشن گوگل را بر روی گوشی خود داشته باشید و صفحه‌ی قفل ایمن در گوشی مورد نظر شما فعال باشد، در غیر این صورت پیش از اعمال این تنظیمات آن را فعال کنید. حال پس از انتخاب گوشی مورد تایید خود، روی Next کلیک کنید.


در این زمان شما نوتیفیکیشنی بر روی دستگاه خود به عنوان مجوز ورود به حساب کاربری خود دریافت می‌کنید، که تایید یا عدم تایید ورود به حساب کاربری را از شما سوال می‌کند. فراموش نکنید برای دریافت این نوتیفیکیشن حتما باید گوشی شما به اینترنت متصل باشد.  پس از تایید مجوز ورود به حساب کاربری در گوشی خود، پیامی را مبنی بر امکان دسترسی به حساب کاربری خود دریافت خواهید کرد و به آسانی می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید.



در حقیقت گوگل با انتشار سیستم تایید هویت بدون کد Prompt گوگل کار را برای شما آسان‌تر کرد و دیگر نیازی به وارد کردن کد امنیتی نیست، خیلی ساده می‌توانید با روشی امن به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید.

برچسب هاgooglePrompt
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

جیمیل قابلیت Undo Send را برای تمام کاربران وب ارائه کرد