موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۶:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۹ تير

ممکن است فکر کنید در زمانی که به انجام ”factory reset” می پردازید و با پاک شدن همه چیز ار دستگاه اندروید خود موافقت می کنید، تمام داده های شما برای همیشه از بین خواهند رفت. اما کاملا دراشتباه هستید.

همان طور که بسیاری از محققان نیز کشف کرده اند، داده ها می توانند با استفاده از ابزار مناسب، و حتی پس از انجام factory reset دوباره برگردانده شوند. دلیل آن این است که وقتی شما چیزی را پاک می کنید، این فایل به خودی خود دوباره نوشته نمی شود، سیستم موردنظر تنها به کنارگذاشتن تمام اطلاعات مربوط به آن فایل می پردازد، در حقیقت آن را با توجه به فضای خالی که در دستگاه شما وجود دارد به گوشه ای می اندازد. داده های قابل بازیابی میتوانند یک مشکل شخصی جدی در زمانی باشند که شما قصد فروش یا اهدا کردن تلفن اندروید خود را داشته باشید.
در اینجا، به چندین راه برای اطمینان حاصل کردن از پاک شدن داده های شما برای همیشه، اشاره میکنیم.

تلفن خود را رمزگذاری کنید

رمرگذاری دستگاه اندروید شما می تواند به عنوان مطمئن ترین و قدرتمندترین روش برای جلوگیری از بازیابی مجدد داده های آن باشد. از طریق رمزگذاری برای دستگاه، شما در حقیقت تمام داده های خود را در یک جا جمع کرده و آن را به وسیله ی یک کلید به خصوص قفل می کنید. در صورت انجام این کار، داده ها نمی توانند بدون وارد کردن رمز یا کد صحیح رمزگشایی شوند.
بیشتر دستگاه هایی که سیستم Android 6.0 Marshmallow در آن ها اجرا می شوند ( به غیر از برخی دستگاههای بسیار قدیمی) از جانب گوگل ، و برای ایجاد بیشترین میزان امنیت، اجباری است که رمزگذاری در آن ها انجام شود.
اگر دستگاه شما به اجرای Android 5.0 Lollipop یا پایین تر از آن می پردازد ( و از رمزگذاری پشتیبانی می کند)، به شدت توصیه می شود که به فعال کردن گزینه ی رمزگذاری بپردازید (Setting > Security > Encrypt phone) تا داده های خود را قبل از انجام factory reset در یک جا جمع کنید. ( محل بخش setting ممکن است در دستگاه های مختلف متفاوت باشد).
در حقیقت با انجام دادن این کار، شما به پاک کردن داده های جمع شده در یک جا می پردازید که تقریبا غیرقابل بازگشت می باشند.

به بازنویسی آن با داده های دورانداختنی بپردازید

حالا که به رمزگذاری داده های خود پرداختید، factory reset را انجام دادید و همه چیز را پاک کردید، بهتر است یک قدم به جلو بردارید و مطمئن شوید که داده های رمزگذاری شده ای که به تازگی نابود شده اند به کمک بازنویسی با داده های به دردنخود جدید، از ارزش کمتری برخوردار می شوند.
دستگاه خود را دوباره تنظیم کنید، اما این بار وارد هیچ گونه حساب کاربری گوگل و یا حساب های کاربری دیگر نشوید. زمانی که دستگاه شما مانند یک دستگاه جدید تنظیم شد، تا جایی که می توانید و با بالاترین کیفیت، به ضبط کردن یک ویدیو بپردازید. این کار را تا جایی که می توانید و تا زمانی که فضای خالی دستگاه شما پر شود، ادامه دهید. سپس یکبار دیگر factory reset را انجام دهید.
تکرار کنید.
اگر دچار پارانویا هستید، می توانید به دنبال کردن نکات بالا بپردازیدو چندین و چند بار به انجام دادن آن ها بپردازید تا زمانی که مطمئن شوید داده های شما به اندازه ی کافی به همراه داده های به دردنخور جدید بازنویسی شده اند تاجایی که اگر کسی قادر به بازیابی داده ها بود، به چیز به درد بخوری دست پیدا نکند. اما اگر می خواهید  این کار را به سادگی انجام دهید، تنها انجام دادن یک بار رمزگذاری و reset کردن می تواند در بیشتر موارد به اجرا شدن این ترفند منجر شود.

برچسب هاSmartphone
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پرچمدار جدید گوشی های Meizu Pro 6