تکنولوژی
الناز فرجی۰:۳۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۱ دي

پیش از سال نو، به تمیز کردن اتاق و خانه های خود می پردازیم و چیزهای را که قدیمی شده اند و مدت زیادی است که از آنها استفاده نکرده ایم دور انداخته و با چیزهای جدید جایگزین می کنیم.
بعضی از چیزها مانند لباس ها و دفترهای یادداشت، پس از دور انداخته شدن به راحتی قابل بازیافت هستند. موارد دیگر، مانند لپ تاپ، کمی سخت تر است. مردم اغلب اینجور وسایل را در گنجه یا انبار خود نگه داشته و اگر بتوانند از آنها دل بکنند به محل دفن زباله ها که با محیط زیست سازگار نیست می برند.
زباله های الکترونیکی برای محیط زیست و سلامتی ما مضر هستند. با توجه به گزارش سازمان ملل متحد، تخمین زده می شود که مردم در سال گذشته 92 میلیون پوند از وسایل الکترونیکی را دور انداخته اند که نسبت به سال گذشته 87.7 درصد پیشرفت داشته است.
بنابراین وقتی که یک لب تاپ جدید می خریم با لب تاپ قدیمی خود باید چکار کنیم؟ گذینه های زیادی برای اینکه کجا و چگونه لب تاپ خود را بازیافت کنیم وجود دارند.
فقط قبل از آنکه لب تاپ خود را دور بیاندازید مطمئن شوید که تمام اطلاعات هارد دیسک خود را پاک کرده اید. پاک کردن تمام داده ها به این معنی نیست که آنها را به سطل زباله بیاندازید. راه های زیادی برای از بین بردن هارد دیسک وجود دارد. در ادامه قصد داریم به معرفی این راهها بپردازیم.


برنامه تجارت آمازون (Amazon Trade-In)
برنامه تجارت در آمازون، به مشتریان خود در قبال چیزهای مختلفی مانند تلفن، وسایل الکترونیکی، بازی های ویدیویی، کتاب، دی وی دی و سی دی و خیلی چزهای دیگر کارت هدیه می دهد. این کمپانی برچسب حمل و نقل رایگان به شما می دهد و شما چیزهایی که لازم ندارید را می توانید برای آنها بفرستید.

بهترین خرید(Best Buy)
در وبسایت Best Buy می توانید لیستی از تمام چیزهایی که می خواهد را مشاهده کنید. شما همچنین می توانید اطلاعات مربوط به بازیافت وسایل خاص را بخوانید. این یک سرویس رایگان است و اگر وسایل شما زیاد باشند آنها یک ماشین برای حمل آنها به خانه شما می فرستند. برای اقلام کوچکتر، شما می توانید آنها را در یک کیوسک در نزدیکی درب فروشگاه رها کنید  و برای محصولات بزرگتر با خدمات مشتریان تماس بگیرید. اگر قصد خرید یک محصول جدید را داشته باشید آنها آن را به رایگان برای شما حمل می کنند و اگر نخواهید چیزی بخرید مبلغ ناچیزی به شما می دهند.

کالاهای اساسی (Staples)
در Staples می توانید وقتی که کالای قدیمی خود را در فروشگاه  و یا به صورت آنلاین می فروشید یک کارت eCash دریافت کنید. آنها دستگاه شما را بررسی می کنند و به شما می گویند که چقدر می ارزد. با کارتی که به شما داده می شود می توانید به صورت آنلاین یا حضوری کالای جدید خود را خریداری نمایید.

Gazelle
Gazelle یک مرکز خرید و فروش وسایل الکترونیکی می باشد. قبل از آنکه وسیله خود را به آنجا ببرید از طریق لیستی که در وبسایت وجود دارد مطمئن شوید که وسیله شما در لیست قرار دارد، در غیر اینصورت آن را قبول نمی کنند. شما همچنین می توانید شرایط و جزئیات خاص را در وبسایت مطالعه کنید. همچنین باید انتخاب کنید که چگونه می خواهید مبلغ آن را دریافت کنید، PayPal یا کارت خرید آمازون. حمل و نقل وسیله شما رایگان است و Gazelle به شما یک جعبه برای سفارشات واجد شرایط می دهد.

State options (گذینه های دولت)
بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است که دولت یک برنامه بازیافت وسایل الکترونیکی در آن اطراف داشته باشد. با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید آن را پیدا کنید. آنها وسایل الکترونیکی قابل بازیافت را دوباره بازیافت می کنند و آنهایی که بدرد نمی خورد را دفن می کنند. به یاد داشته باشید که دفن وسایل الکترونیکی با دیگر زباله های متفاوت می باشد و اگر شما این کار را خودتان انجام دهید و در محل نا مناسبی دفن کنید ممکن است که جریمه شوید.

Mailback
بسیاری از مارک ها گذینه هایی مانند تماس رایگان را دارند. وب سایت آنها را برسی کرده و ببینید که برنامه خاصی برای بازیافت وسایل خود ندارند. برای مثال، اپل تمام محصولات خود و حتی رایانه های شخصی را بازیافت می کند. اگر آن وسیله قابلیت استفاده مجدد داشته باشد شما یک کارت هدیه اپل دریافت خواهید کرد. اگر واجد شرایط استفاده مجدد نباشد اپل باز هم به صورت رایگان آنها را بازیافت می کند.

برچسب هاrecycletradeLaptop
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
آصفی
۲:۱۹ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۲ دي
امیدوارم روزی در کشورمان این امکانات ممکن باشد. عناصر شیمیایی فراوانی در فرآیند ساخت سیستم های کامپوتری و لب تاب استفاده می شوند که در صورت بازیافت نشدن آسیب جدی به محیط زیست خواهند زد.
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Google لپ‌تاپ جدید خود را با سیستم‌عامل Andromeda اواخر سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار خواهد کرد