نرم افزار
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۹ مرداد

آیا تاکنون تمایل داشته اید که اینترنت کابلی خودتان را با سایر دستگاه ها به اشتراک بگذارید؟ با ویندوز 10 و یک نرم افزار رایگان، این کار ساده ای است.
مواقعی پیش خواهد آمد که شما نیاز دارید اینترنت کابلی کامپیوتر یا اینترنتی بی سیم لپ تاپ خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.
با استفاده از یک نرم افزار رایگان با نام Virtual Router که بر روی ویندوزهای 7، 8، ویندوز سرور 12 و ویندوز 10 کار می کند، می توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

گام اول: دانلود نصب نرم افزار

کافیست به لینک بالا رفته و برنامه را دانلود کرده و سپس آن را نصب نمایید.

گام دوم: تنظیمات شبکه


حالا نام و رمز عبور شبکه ای که می خواهید بسازید را تعیین نمایید. این نام به عنوان شبکه قابل اتصال برای سایر دستگاه ها به نمایش گذاشته می شود. برای رمز عبور نیز باتوجه با تکنولوژی امنیتی WPA2 حداقل باید 8 کاراکتر را استفاده کنید.
حالا اتصال مورد نظر را از منوی افتادنی انتخاب کنید. بسته به شیوه ای که شما به اینترنت متصل هستید گزینه انتخاب تفاوت خواهد داشت. برای مثال اگر از Ethernet استفاده می کنید، اتصال Ethernet را انتخاب کنید. اگر از طریق وای فای متصل هستید نیز مودم Wi-Fi خودتان را انتخاب کنید.
بر روی "Start Virtual Router" کلیک کنید.

گام سوم: مطمئن شوید اشتراک گذاری اتصال فعال است


با انجام گام های بالا احتمالاً بدون مشکل به هدفتان می رسید، اما اگر به مشکلی برخوردید، باید به سراغ تنظیمات اشتراک گذاری بروید.
بدین منظور وارد بخش "View network connections" واقع در کنترل پنل شده و بر روی کانکشنی که می خواهید به اشتراک بگذارید(Ethernet یا وای فای) کلیک راست کرده و گزینه "Properties" را انتخاب نمایید.
در این قسمت به زبانه "Sharing" رفته و مطمئن شوید "Allow other network users to connect through this computer's Internet connection" تیک داشته باشد.

گام چهارم: متصل شدن از دستگاه دیگر


وقتی تمام مراحل را به خوبی انجام داده باشید، می توانید به نقطه اتصال وای فای جدید لپ تاپ خود متصل شوید. فقط کافیست شبکه را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید.
نرم افزار Virtual Router تمام کامپیوتر یا دستگاه های دیگری که به این شبکه متصل شده اند را به همراه IP و MAC آدرس نشان می دهد.

گام پنجم: غیرفعال کردن برنامه وقتی کارتان تمام شد

زمانی که کارتان تمام شد و یا خواستید به مکان دیگری بروید، کافیست بر روی دکمه "Stop Virtual Router" کلیک کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
غلی
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد
لینک دانلودش کو؟
مجله اینترنتی سهـــا
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۳۱ مرداد
سلام و ممنون بابت اطلاع رسانی ، لینک دانلود اضافه شد.
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Windows 10 انگار همونی هست که باید Windows 8 می بوده!!