ترفند و آموزش
الناز فرجی۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير

چهار چرخه ها: این وسیله یه  نوع  جالب از سرگرمی برای بچه هاست که بر روی چهار چرخ محقق میشود.در این مقاله  طرح ها و لیست ابزار مورد نیاز رو مهیا کردیم تا بتوانید همین آخر هفته برای بچه ها بسازید تا آنها بتوانند با آن  تا قبل از غروب خورشید حسابی بازی کنند .( فقط  داشتن کلاه ایمنی و بستن کمر بند فراموش نشود!) 
سازنده:  Larry Erd, Pompano Beach, Fla 
طرح از وبسایت : spidercarts.com "Black Widow"
هزینه : 689.15 دلار

1. طرح و قطعات مورد نیاز :

طرح این چهار چرخ یک فایل پی دی اف خواهد بود که قابل دانلود است. سازنده یک پدر و پسر هفت ساله به نام های  ارد و هریسون هستند که طرح ساخت را از سایت " spidercarts.com" به قیمت 15 دلار خریدند.چنین طرح هایی چه رایگان باشند و چه پولی باید بابت آن پرداخت کرد اغلب اوقات اندازه و سایز بدنه را اراِئه میدهند اما فرمان , محور انتقال و دریچه کنترل سوخت و کابل ارتباطی تماما بستگی به سلیقه سازنده دارد. با یک جست و جو در وبسایت های تولید کننده قطعات می توان توصیه و پیشنهاد هایی را  برای شیوه های ساخت و ملزومات پیدا کرد. ارد می گوید  "بیشتر کار را خودتان میکنید که بسیار  لذت بخش خواهد بود."

2. بدنه

از یک اره آهن بری و یا قطعه بری به منظور برش  طولی صفحات فلزی استفاده کنید. با یک گیره آنها را محکم بهم ببندید و گوشه های تیز را با سایش  صاف کنید. از دستکاه جوشکاری MIG استفاده کنید و  قطعاتی را انتخاب کنید که از لحاظ اندازه و فرم به یکدیگر شبیه هستند و با آخرین مرحله جوشکاری بدنه را تکمیل کنید.

3.فرمان

قسمت جعبه فوقانی فرمان را به بالای میله فرمان چهار چرخه  و قسمت انتهایی آن را به جلو بدنه جوش بدهید. دسته فرمان را به  محورش متصل کنید و مجموعه محور را به بالا و پایین جعبه فرمان وصل کنید. انتهای یک جفت میله کروی را  به  دسته فرمان که درزیر محور قراردارند  پیچ و مهره کنید برای اینکار میتوان از مهره nylock استفاده کنید.
قلاب های شبیه به دوک را به جلوی بدنه جوش بدهید. انتهای میله های مقابل را به دسته قلاب ها پیچ کنید تا به یکدیگر متصل شوند. انتهای  محور هر قلاب بایستی به قالپاق چرخ ها وصل شود.تایر های جلویی را داخل دیواره ها نصب کنید و قالپاق ها را رویشان قرار دهید. ارد محل محور فرمان و مجموعه میله ها را به گونه ای تنظیم کرد تا فرمان به درستی کارکند.

4. محور چرخ عقب

ياطاقان جعبه بلبرینگ را به انتهای  پایه 10 اینچی قسمت عقب  بدنه جوش بدهید. چرخ دنده  , قالپاق و سیلندر ترمز را در مرکز محور جای دهید. با گوه مثلثی شکل یاطاقان را بین دو جعبه کوچک به نام کاست قرارداده و میتوان برای وصل کردن آنها به دو طرفه جعبه بلرینگ از فلر استفاده کرد.( تنطیم کردن مجدد قطعات محور را بایستی پیش بینی کرد.) در قسمت انتهایی محور قالپاق چرخ ها را جای داده و تایر های عقبی را  با دیواره  ها متناسب کنید تا بتوانید قالپاق را جای دهید.

5. موتور

تمامی متعلقات برای موتور را یک جا خریداری نمایید تا از سازگاریشان با یکدیگر مطمئن شوید. یک ورفه فلزی به عقب بدنه و آن هم در وسط جوش دهید و موتور را به آن پیچ کنید. یک کلاچ به میل لنگ موتور اضافه کنید برای اینکار از  پیچ و مهره در  مرکز کلاچ بهره جویید. قالپاق مجزا را در طول محور بلغزانید  تا محور چرخ دنده با دنده کلاچ در یک ردیف قرار بگیرند. میله 3.8 اینچی که خم شده است را به بدنه جوش داده تا از جلوی سیلندر ترمز عبور داده شده و تسمه ترمز را نگاه دارد.مجموعه پیچ ها را بر روی قالپاق, سیلندر و یاطاقان سفت کنید .
زنجیر را به دور چرخ دنده حلقه کنید.طوری زنجیر را تنظیم نمایید که به اندازه نیم اینچ حرکت آزاد ذاشته باشد.

6. کابل ها

ترمز ها را متصل  و کابل ها را در طرف چپ و راست پدال ها وصل کنید. کابل ها را تا انتها پیش ببرید و پوشش کابل ها را  به بدنه محکم ببندید. کابل ها به اندازه ای که تحت فشار قرار بگیرند بکشید. از مفتولی محکم برای گیر دادن کابل  های ترمز به بالای قسمت انتهایی  تسمه ترمز استفاده کنید تا تسمه به دور سیلندر محکم شود و از هر حرکت محور جلو گیری کند.کابل دریچه سوخت را به شکلی رها به گلو گاه موتور وصل کنید. کلید احتراق را جا سازی کنید و کابل آن را به موتور محکم کنید.
موتور را  دز حالیکه چهار چرخه در وضیعت قفل به سر میبرد به منظور امتحان کردن اتصال کابل ها  روشن کنید. ارد یه صفخه برای کف چهار چرخه اضافه میکند تا راننده بایش به میله ها و یا زمین برخورد نکند.
یک صندلی هم با چسباندن فوم و نوار های پلاستیکی به یک تخته بسازیدو آن را مهر و پیچ کنید .کمربندی ایمنی  را به میله صندلی و بدنه وصل کنید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
علیرضا
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۹ آبان
این فرمانش واقعیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میشه توضیح دهید؟؟؟؟؟؟؟
اکبر
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر
وسایل را از کجا بخریم
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

آیا به دنبال یک رنگ زمینی میگردید؟ ERD خاک واقعی را در مدول کج جمع میکند