نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۸ اسفند

چند ماه قبل شرکت Microsoft اعلام کرد به‌روزرسانی جدید Creators را که برای Windows 10 تدارک دیده و هم‌اکنون در حال سپری آزمایش‌هایی می‌باشد، شامل Game Mode تازه‌ای است که موجب بهبود عملکرد بازی‌های قابل اجرا در Windows می‌شود. در کنفرانس تولیدکنندگان بازی که طی هفته‌ی جاری برگزار شد، اریک والستون از گروه فناوری پیشروی XBOX، شرح مختصری درباره‌ی این قابلیت و چگونگی تمرکز آن بر روی سخت‌افزار موجود ارائه کرد.
در حال حاضر در سیستم‌عامل Windows، یک بازی، تنها پروسه‌ای از میان بسیاری از پروسه‌ها است که به طور هم‌زمام اجرا می‌شود. اما با استفاده از Game Mode، Windows منابع CPU را منحصراً در اختیار آن بازی قرار می‌دهد.
Game Mode در بخش CPU، اکثریت هسته‌های آن را به بازی مورد نظر اختصاص می‌دهد، بنابراین اگر سیستمی دارای هشت هسته باشد ممکن است که شش هسته از آن هشت هسته به هنگام استفاده از این قابلیت به یک بازی در حال اجرا اختصاص داده شود. البته این بستگی به پروسه‌های دیگری دارد که ممکن است به‌طور هم‌زمان در حال اجرا باشند. این سیستم پس از آن، موضوعات مرتبط با فرایندهای دیگر را از هسته‌هایی که متمرکز بر روی بازی مورد نظر هستند، تفکیک کرده و ارتباط میان آن‌ها را کاهش می‌دهد.
در GPU، این سیستم‌عامل بخش عمده‌ای از زمان پردازش را به پنجره‌های بازی اختصاص می‌دهد که هرکدام بر روی موضوعی متمرکز شده‌اند. اما با استفاده از Game Mode بخش بزرگ‌تری از این GPU به آن بازی فعال اختصاص داده می‌شود و دسترس قرار دادن این زمان به هر موضوع دیگری کاهش می‌یابد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه