تکنولوژی
نرگس درمیانی۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۶ خرداد

مگاپیکسل وجود دارد و سپس گیگاپیکسل!
بله، بعدها چیزی در عمل وجود خواهد داشت که بزرگترین عکس دنیا، 353 گیگاپیکسلی، نامیده می شود.
چگونه عکسی به این عظمت تهیه می شود؟ این تصویر، تصاویر زیادی را در دل خود خواهد داشت. عکاس Filippo Blengini به همراه یک تیم 5 نفره بین المللی عکاسی، عکسی دونما و وسیع از کوه Blanc، بلندترین کوه اروپا، منتشر کردند. در حالیکه کوه 4810 متر (15780 فوت) ارتفاع دارد، تیم عکس را در ارتفاع 3500 متری (5/11 فوت) گرفتند.


تیم با استفاده از یک Canon 70D، یک Canon EF 400mm f/2/8 II و یک Canon Extender 2x III روی یک کوه روباتیک خاص، 70000 عکس را به مدت 35 ساعت در دمای سرد 10 درجه ی سانتی گراد (حدود 14 درجه ی فارنهایت) گرفتند.
مطالعات زیادی در مورد چگونگی انجام آن وجود دارد اما توصیه می کنم که ابتدا کل تصویر دورنما را به طور کامل مشاهده کنید. سپس روی آن زوم کنید و مسیر تصویر یا خودتان هدایت کنید و یا روی قسمت های پیشنهاد شده توسط عکاسان، بروید. یعنی جاهایی که امکان دیدن نمای نزدیک به خوبی وجود دارد.


تصویری که خواهید دید به توان کامپیوتر شما بستگی دارد اما حتی اگر در اسکرول کردن کمی کار آزموده باشید، تصویری واضح و قوی دید خواهید دید.


پروسه ارسال و ترکیب بعضی تصاوبر قوی 46 ترابایتی، 2 ماه دیگر زمان می برد.
در آینده، گیگا-تصاویر دورنما و گسترده ای از نقاط مختلف Mont Blanc از این پروژه منتشر خواهد شد. تصاویری از قله، مسیرهای کوه نوردی، دیدگاه های شما در تصاویر و ...
برای ثبت رکورد، دو تصویر دیگر در اندازه های قابل قیاسی استفاده شد اما هر دوی آن ها در اندازه گیری تصویر وسیع جدید Mont Blanc با شکست مواجه شدند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حذف فایل‌های مخرب با نرم‌افزار IObit Malware Fighter