گوناگون
نرگس درمیانی۴:۲ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد

کارایی روبات ها بیش از پیش شده است و امروزه قادر به تقلید حرکات حیوانات هستند.
محققان MIT موفق به ساخت روباتی شدند که مانند یوزپلنگ رفتار می کنند. تا اندازه ای شبیه به اوست، مانند او می دود و از روی موانع می پرد. این روبات چهار پا بدون کنترل دیگران کارهایش را انجام می-دهد.
اسکن و کشف موانع، محاسبه ی میزان پرش در حین حرکت، پرش از روی موانع 18 اینچی و سرعت متوسط 5 mph از ویژگی های این یوزپلنگ روباتیک است.
روبات در حین دویدن، زمین جلوی خود را اسکن می کند و چناچه مانعی در مسیر خود ببیند، ارتفاع آن و فاصله خود تا مانع را تعیین کرده و در نتیجه میزان پرش را محاسبه می کند. جالب است بدانید که تمامی این کارها را در زمانی بسیار کوتاه در حد میلی ثانیه انجام می دهد.
محققان برای ساخت این روبات از الگوریتم های مختلفی استفاده کردند که در این میان، حفظ تعادل و داشتن فرودی موفق بعد از پرش، چالش  برانگیزترین بخش بود. از این رو، روبات را بسیار دقیق تحت آزمایش قرار دادند تا کمترین زمان لازم برای اینکه روبات خود را با شرایط محیط وفق دهد را بدست بیاورند.
در این آزمایش، ابتدا روبات را روی تردمیل 12 فوتی مهار کردند و دیدند که در این شرایط 70 درصد پرش ها را انجام می دهد. سپس آن را به صورت آزاد در مسیری باز قرار دادند و در نهایت مشاهده کردند مه تحت این شرایط 90 درصد از پرش ها را پشت سر گذاشت زیرا در این حالت کمی بیشتر زمان دارد تا با استفاده ار الگوریتمش، محاسبات لازم را انجام دهد. این روبات در چمنزار نیز آزمابش شده است.

برچسب هاMITCheetahRobot
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چیتا ، سریعترین ربات دنیا