ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

گزارش شده دولت چین در حال مذاکره به خاطر ممنوعیت هفت ساله‌ی ZTE از جانب ایالات متحده‌ی آمریکا است، ممنوعیتی که می‌تواند عواقب گسترده‌ای برای این سازنده‌ی موبایل داشته باشد. بر طبق گزارش جدیدی از رویترز، این موضوع در طول جلسه‌ی بین مقامات چینی و ایالات متحده در هفته‌ی گذشته در پکن مطرح شد.
این ممنوعیت به خاطر نقض تحریم‌های ایالات متحده بر علیه ایران توسط وزارت بازرگانی آمریکا (DOC) اعمال شد. ZTE برای این نقض گناهکار شناخته شد و موافقت کرده بود تا جریمه‌ی کارکنان متخلف را بپردازد. پس از اینکه DOC اصرار بر تخطی از انجام این جریمه توسط ZTE کرد، شرکت‌های آمریکایی از فروش نرم‌افزار و قطعات به این سازنده برای مدت هفت سال ممنوع شدند. برخی از شرکت‌های تامین‌کننده، مانند کوالکام، سازنده‌ی تراشه و گوگل، ارائه‌دهنده‌ی نرم‌افزارها هستند و این محدودیت‌ها سرپچی کردن از ممنوعیت‌ها را برای ZTE غیر ممکن می‌سازد.
از جهاتی، به نظر می‌رسد این جریمه‌ی سخت بخشی از یک جنگ تجاری بزرگ بین این دو کشور باشد که ZTE و هواوی را در تنگنا قرار داده است. دولت ایالات متحده‌ی آمریکا، با این حال اصرار دارد که این ممنوعیت هیچ ارتباطی با موازین تجاری دو کشور ندارد.
ZTE، همچنین در حال مذاکره با شرکت‌های آمریکایی نظیر گوگل است و اعلام کرده در صورت لزوم اقدامات قضایی انجام می‌دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه