ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۸ ارديبهشت

چین اولین شبکه‌ی 5G خود را دریکی از مناطق جدید Chungking راه‌اندازی کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این شبکه، به‌ تدریج کل شهر را پوشش خواهد داد. چین دومین کشور جهان است که شبکه‌ی 5G را در "شرایط پایدار" تجربه می‌کند. پیشگام این تکنولوژی کشور کره‌جنوبی بود که فرمت جدیدی را برای استفاده از این تکنولوژی در هدایت هواپیماها و اتوبوس‌های بدون سرنشین خود در طول بازی‌های المپیک زمستانی در پیونگ‌یانگ راه‌اندازی کرد.
نسل جدید ارتباط توسط یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه چین، China Mobile اجرا شده است. این در حالی است که هنوز تلفن‌های همراه باقابلیت پشتیبانی از 5G به بازار عرضه نشده است. البته این شبکه برای استفاده از فناوری‌های مختلف نظیر ماشین‌های بدون سرنشین، سیستم‌های واقعیت مجازی آنلاین و خانه‌های هوشمند کاربرد دارد.
انتظار می‌رود در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، گوشی‌های هوشمند 5G به بازارهای تلفن همراه عرضه شوند، البته سال گذشته کمپانی ZTE اولین نمونه از گوشی هوشمند خود را با این ویژگی ارائه نماید. اپراتورهای دیگر تلفن همراه از "مثلث قدرتمند اپراتورهای چینی " نیز قصد دارند به‌ زودی شبکه‌ی 5G را راه‌اندازی کنند. هم‌اکنون China Unicom و China Telecom این نسل از شبکه را در پنج شهر را راه‌اندازی کرده‌اند. این سرویس‌ها ابتدا در پکن و سپس در شانگهای اجرا شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه