امنیت
مهدی پرهیزی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

مقامات مسئول اینترنت در چین، قوانین بحث برانگیزی درباره‌ی پخش زنده‌ی ویدیویی وضع کردند. از سویی اقدام مذکور مشمول شرکت های کوچک‌تر نمی‌شود اما معیارهای نظارتی سختی برای شرکت های پیشرو اجرا خواهد شد. اداره‌ی کل فضای مجازی چین، روز جمعه در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد، تعداد انگشت‌شمار از محدودیت‌های اولیه، تحت عنوان یک قانون ۲۴ ماده‌ای نهایی شده است که نتایج  آن اول دسامبر مشخص خواهد شد.
طبق قوانین مذکور، سرویس‌های پخش زنده‌ی ویدئویی موظف‌اند محتوای درخواست‌های کاربران را در مدت 60 روز ذخیره نگاه دارند، تا در صورت صلاح‌دید و درخواست دولت مبنی بر واکشی اطلاعات کاربرانی که از سوی آنان متخلف شناخته می‌شوند، داده‌های آنان در اختیارشان قرار گیرد. به عبارت دیگر این شرکت‌ها بایستی با قانون‌گذاران در ارائه‌ی اطلاعات کاربرانی که  دولت مطالب آن‌ها را تهدیدی برای امنیت ملی یا نظم اجتماعی خود می پندارد، همکاری نمایند. این سرویس‌ها در صورت تخلف از این قوانین، مجازات خواهند شد.
در این قانون همچنین ضوابطی مبنی بر ممنوعیت انتشار گزارش‌های دست اول در سرویس‌های پخش خبر آنلاین در نظر گرفته شده است. همچنین چنین سرویس‌هایی موظف‌اند صحت اخبار منتشر شده را از منابع خود سنجیده و انتخاب اخبار به‌صورت موردی نباشد.
حوزه‌ی پخش زنده در این کشور، طی دو سال گذشته جهش اقتصادی چشمگیری را  تجربه کرده است. به طوریکه هزاران سایت ویدیویی و رسانه‌های گروهی اجتماعی در صدد افزایش قابلیت‌های به‌روز  سرویس‌های خود بر آمده‌اند.
تحلیلگران Credit Suisse Group، برآورد مالی صنعت مذکور را تا پایان 2017، بیش از 5 میلیارد دلار با پهنای باند ارزان و جمعیت رو به رشد کاربران جوان موبایل، تخمین زده‌اند.

برچسب هاCensorshipChinaWeb
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Airbnb در حال مذاکره برای خرید رقیب چینی خود