گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۱ بهمن

Wall Street Journal ادعا می‌کند اینتل درباره‌ی آسیب‌پذیری‌های پردازنده به تعدادی از مشتریان خود اطلاع داده بود، از جمله شرکت‌های فناوری چینی مانند Alibaba و Lenovo، اما هیچکدام از آن‌ها دولت آمریکا نبودند. سخنگوی اینتل گفت که این شرکت نتوانسته هیچکس را از این موضوع با خبر کند از جمله مقامات آمریکایی را، چرا که مشکلات Spectre و Meltdown خیلی زود برملا شدند. مشکلات پیش آمده به هکرها اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در حافظه‌ی رایانه‌ها را می‌دهد.
در زمانیکه اینتل با این شرکت‌ها برای انجام تعمیرات هماهنگی می‌کند، دولت چین به طور معمول بر مکالماتی مانند این نظارت دارد – پس، از لحاظ تئوری دولت می‌توانسته از این شکاف‌ها برای ردیابی داده‌ها پیش از در دسترس بودن وصله‌ها استفاده کند.
Lenovo در این زمینه گفت که اطلاعت آن بر اساس توافقی غیر علنی محافظت می‌شدند. Alibaba هم اعلام کرد که هرگونه اتهام درباره‌ی به اشتراک‌گذاری اطلاعات توسط دولت چین دور از ذهن و بی‌اساس است، اما این مانع از این نیست که مقامات بدون اطلاع Alibaba جلوی نشر جزئیات را بگیرند.
در حال حاضر شواهد روشنی وجود ندارد که چینی‌ها از این نقص بهره‌برداری کرده باشند، اما نکته این است که دولت آمریکا می‌توانست برای هماهنگی در جهت اطمینان از اینکه شرکت‌ها به اندازه‌ی کافی برای انجام تعمیرات تلاش کنند، کمک کند. نام‌های بزرگی چون اپل، آمازون، گوگل و مایکروسافت نسبتا سریع آماده‌ی این مشکل بودند، در حالیکه بسیاری از افراد و گروه‌های دیگر از تعمیر یا کم کردن این مشکلات کنار کشیدند.
جای بحث نیست که اینتل بایستی شرکای خود را از این نقص مطلع می‌کرد، ولی از طرفی باید اعلان‌ها را محدود می‌کرد تا افشا اطلاعات را قبل از آماده شدن وصله‌ها به حداقل برساند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه