گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۶ شهريور

بلومبرگ گزارش می‌کند، ژاپن قصد دارد برای دهه‌ی آینده، تاکسی‌های پرنده را وارد خیابان‌های اصلی‌اش کند و برای انجام این کار گروهی را تحت رهبری دولت تشکیل می‌دهد.
وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد این گروه متشکل از ۲۱ شرکت تجاری شامل اوبر، بوئینگ، ایرباس، ایرلاین ژاپن، و Cartivator تحت حمایت تویوتا، هفته‌ی آینده جلسه‌ای برای بحث و پیشبرد این برنامه تشکیل می‌دهند. از سویی دیگر، دولت برای راه‌اندازی و تنظیم این نوع از وسایل نقلیه کار می‌کند. این وزارتخانه گفت: دولت ژاپن پشتیبانی مناسب برای کمک به تحقق مفهوم ماشین‌های پروازی، مانند ایجاد قوانین قابل پذیرش را فراهم می‌کند.
در حال حاضر، تعدادی از شرکت‌ها در حال کار بر روی نسخه‌های متفاوتی از تاکسی‌های پروازی هستند. Rolls Royce، ماه قبل از مفهوم پرواز و فرود خودروهای الکتریکی‌اش رونمایی کرد، Vahana متعلق به ایرباس هم در ماه ژانویه اولین پروازش را انجام داد. Volocopter، حمایت شده توسط Daimler هم در حال آزمایش ماشین‌های پروازی‌اش در دوبی است. پورشه هم اعلام کرد قصد ورود به این بازی را دارد. اوبر نیز دارای پنج شرکت هوا – فضا است که با آن در پروژه‌ی تاکسی پروازی همکاری می‌کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه