سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۶ آذر

جهان ما در حال گذار است. هر چه جلوتر می‌رویم اتوماسیون و دیجیتالی‌کردن همه‌چیز، زندگی ما را بیش از پیش فرا می‌گیرد. کشورهایی جلوی این تغییرات ایستاده‌اند اما برخی، همانند ژاپن می‌خواهند جزء پیشگامان آینده باشند.
ژاپن قصد دارد با ساخت سریع‌ترین ابررایانه‌ی جهان بار دیگر قدرت تکنولوژیکی خود را به رخ همگان بکشد. طبق اطلاعات منتشر شده، مقامات دولتی این کشور قصد دارند، ۱۷۳ میلیون دلار صرف رایانه‌ای با توان پردازشی ۱۳۰ پتافلاپ کنند.
ژاپن دارای اوضاع اقتصاد مناسبی نمی‌باشد. این کشور با نیروی کار مسن و رشد اقتصادی پایینی روبه‌رو است. ژاپن به طور تاریخی مرکز تکنولوژی جهان بوده است، اما اخیرا کشورهایی چون کره‌جنوبی و چین توانسته‌اند گام‌های بلندی در این جهت بردارند. آخرین باری که ژاپن پادشاه ابررایانه‌ها محسوب می‌شد، به سال ۲۰۱۱ با ابررایانه‌ای به نام Fujitsu K Computer بر می‌گردد. توان پردازشی آن نیز ۱۰.۵ پتافلاپ بود.
این کشور از شرکت‌های متعددی جهت شرکت در مناقصه‌ی ساخت این ابررایانه و سهیم شدن در افتخار آن که با نام ABCI شناخته می‌شود، دعوت به عمل آورده است. برنده‌ی این مناقصه در تاریخ ۸ دسامبر سال جاری میلادی مشخص خواهد شد.

برچسب هاJapanSuperComputerABCI
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سرپرست OPM بعد از هک شدن اطلاعات بیش از 20 میلیون نفر، از کار برکنار شد