تکنولوژی
مصطفی طبری۱۸:۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۶ خرداد

زمانی که می خواهیم برای یک سرویس آنلاین یا اپلیکیشن ثبت نام کنیم، گاهی اوقات لازم است تا اطلاعات شخصی نظیر نام، آدرس ایمیل، شماره کارت های اعتباری یا آدرس پستی خود را وارد کنیم. اگرچه به ما تضمین داده می شود که این اطلاعات محرمانه خواهند ماند، اما با توجه به نفوذهایی که اخیراً اتفاق افتاده، نمی توان چندان به این تضمین دل خوش کرد.
براساس مطالعه ای که اخیراً انجام گرفت، بنظر می رسد نگرش کاربران در این باره کمی با گذشته تفاوت پیدا کرده است. به گفته Joseph Turow، پروفسور مدرسه ارتباطات Annenberg پنسیلوانیا، شرکت ها به کاربران می گویند اطلاعات شخصی خود را در اختیار ما قرار دهید، چرا که کاربران می دانند در ازای ارائه این اطلاعات خدماتی را دریافت خواهند کرد. اما در حقیقت این اتفاق تنها از روی ناچاری رخ می دهد. آمریکایی ها احساس می کنند هیچ کنترلی بر روی چگونگی جمع آوری یا استفاده از این اطلاعات توسط شرکت های مختلف ندارند.
در واقع با اینکه اکثر ما در زمان ثبت نام حاضریم این اطلاعات شخصی را در اختیار آن شرکت یا خدمات دهنده قرار دهیم، اما از این کار احساس خوبی نداریم. برای مثال این مطالعه نشان می دهد که 55 درصد از کاربرانی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند از اینکه فروشگاه ها از اطلاعات شخصی شان جهت بهبود تجربه خرید استفاده کنند، مخالف بودند.


همچنین از هر 10 نفر، 7 نفر مخالف نظارت فروشگاه ها بر روی فعالیت های کاربر به منظور ارائه وای فای مجانی یا دریافت اطلاعات شخصی آنها بدون اطلاع به منظور ارائه تخفیفات ویژه بوده اند. به نظر می رسد این مطالعه در ادامه سخنرانی تیم کوک که در آن شرکت هایی نظیر گوگل و فیسبوک را متهم به نظارت بر روی اطلاعات شخصی کاربران کرده بود، انجام شده باشد.
در این سخنرانی کوک گفت: شاید از این سرویس های رایگان خوشتان بیاید اما فکر نمی کنیم ارزش داشته باشد بخاطر آن ها ایمیل، تاریخچه وب گردی و حتی تصاویر شخصی خود را در اختیار آنها قرار دهید که در آینده برای مقاصد تبلیغاتی نامعلوم مورد سوء استفاده قرار بگیرند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

عکس‌های خود را با Polarr Photo Editor ویرایش کنید