ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۷ دي

به گزارش ایران، بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن در کشور در گزارش فصل پاییز خود بیشترین تمایل کاربران هر استان به برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی را منتشر کرد.
این گزارش که طبق تحلیل رفتار کاربران این فروشگاه تهیه شده است، بیشترین طرفدار برنامه‌های «عکاسی» به کاربران استان گیلان، دسته‌ «موسیقی و صدا» به کاربران استان خراسان شمالی، دسته برنامه‌های آب و هوا به کاربران استان گلستان، برنامه‌های مربوط به «سبک زندگی» به کاربران خراسان جنوبی و برنامه‌های «کسب و کار» به کاربران یزدی اختصاص دارد.
تهرانی‌ها برنامه‌های «رفت و آمد» و «خرید» را بیشتر بارگذاری کرده‌اند. طرفدار برنامه‌های «خبرها و نشریات» و «سیر و سفر» کاربران بوشهری هستند.
گفتنی است کردستان مقام اول در استفاده از برنامه‌های دسته‌ آموزش، کتاب‌ها و مراجع کاربردی را دارند. کرمانشاهی‌ها به برنامه‌های ورزش و تغذیه سالم علاقه دارند و در بارگذاری این برنامه‌ها در صدر هستند. برنامه‌های مربوط به آشپزی، رستوران و مطالب مذهبی به قمی‌ها اختصاص دارد. کاربران اصفهانی در بارگذاری برنامه‌های امور مالی و پیام‌رسان‌ها پیشتازند.
کاربران فارس به سرگرمی علاقه نشان داده‌اند و سیستان و بلوچستانی‌ها از برنامه‌های ویدئو و رسانه بیشتر از دیگر استان‌ها استقبال کرده‌اند. طبق این گزارش در بخش بازی‌های موبایلی، یزدی‌ها به بازی‌های به سبک معمایی، اکشن و امتیازی بیشترین علاقه را دارند. کاربران مازندرانی بازی‌های کلمات و دانستنی‌ها را بیشتر از همه می‌پسندند. کاربران سیستان و بلوچستان به بازی‌های استراتژی، رانندگی و شبیه‌سازی علاقه‌مند هستند. بازی‌های خانوادگی و ماجراجویی بیشترین طرفدار را در میان اهالی خراسان رضوی دارد. گلستانی‌ها بازی‌های آموزشی و گیلانی‌ها بازی‌های ورزشی را دوست دارند و اردبیلی‌ها بازی‌های تفننی را بیشتر از دیگر کاربران استان ها می‌پسندند.
طبق گزارش این فروشگاه، بیشترین تغییرات نصب فعال در دسته ابزار بوده و ۱۸ درصد رشد داشته است. برنامه‌های آشپزی و رستوران ۱۴ درصد رشد را شاهد بوده است. در این گزارش برندهای تلفن همراه نیز مشخص شده است به طوری که ۶۰.۷۹ درصد از کاربران از تلفن همراه شرکت غول کره‌ای و ۲۲.۵۴ درصد از کاربران از برند تلفن همراه شرکت غول چینی استفاده می‌کنند و بقیه مربوط به دیگر برندهای تلفن همراه است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه