تکنولوژی
مصطفی طبری۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد

انداختن لپ تاپتان هنگامی که روشن است در یک سطل آب احتمالاً بدترین بلایی هست که می توانید بر سر آن بیاورید. اما ظاهراً محققان دانشگاه استنفورد با کمک پروفسور مانو پراکاش موفق به تولید نوعی پردازنده شده اند که به جای انتقال الکترون ها، توسط حرکت قطرات آب کار می کند!
البته این پردازنده ها قرار نیست جای پردازنده های فعلی موجود در لپ تاپ یا گوشی های موبایل را بگیرد. اگرچه از این پردازنده ها برای انجام عملیات ریاضی پیچیده می توان بهره برد، اما محققان معتقدند که این تحقیق در راستای استفاده پیشرفته و خلاقانه از قوانین فیزیکی صورت گرفته است.
کامپیوتر استنفورد از یک سری قطعات به شکل T و I تشکیل شده که به شیوه ای خاص چیده شده اند تا بر روی شکل میدان مغناطیسی حاصل از سیم های الکترومغناطیسی که اطراف دستگاه را احاطه کرده اند تاثیر بگذارد. قطرات آب با استفاده از همین میدان مغناطیسی به حرکت در می آیند.


بسته به چینش قطعات مذکور، قطرات آب نیز به شکل خاصی حرکت خواهند کرد و از آنجایی که این قطرات آب می توانند شامل مواد مختلفی(مثلا در این تست ذرات آهن) باشند، از این کامپیوترها می تواند برای مرتب کردن یا چینش قطرات مواد شیمیایی مختلف استفاده کرد. به عبارت دیگر، به این کامپیوتر می توان به چشم یک کارخانه کوچک یا نوعی پرینتر سه بعدی نگاه کرد که در آینده به اندازه ای کوچک خواهد بود که بتوان به راحتی آن را بلعید. بدین ترتیب می توان داروهای مخصوصی که در لحظه ساخته می شوند و به درمان بیماری های انسان کمک می کنند را انتظار داشت.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

sync connect میتواند فورد شما را از دور کنترل کند