گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۸ آذر

بر اساس خبری از The Globe and Mail، کانادا، کارشناس ارشد مالی هواوی را به اتهام نقض تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا بر علیه ایران دستگیر کرد. Meng Wanzhou، روز شنبه در ونکوور، کانادا و پس از درخواست قانونی از طرف ایالات متحده دستگیر شد و با استرداد به آمریکا مواجه است.
این بازداشت شخصی برجسته است، اولین نقض مهمی در جریان بررسی که برای عموم مطرح نشده بود و تنها پس از سو ظن‌های طولانی مدت درباره‌ی هواوی به صورت گسترده منتشر شد. Meng، دختر موسس و مدیر عامل هواوی، Ren Zhenghei، از مهندسین سابق ارتش آزادی‌خواه این کشور است و ارتباط Ren با حزب کمونیست چین، سو ظن‌های سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده نسبت به Meng را افزایش داده است. Meng، همچنین به عنوان معاون ریاست هیات مدیره‌ی هواوی خدمت می‌کند.
هواوی در بیانیه‌ای به Engadget گفت: "این شرکت اطلاعات خیلی کمی درباره‌ی اتهامات دارد و از اعمال خلاف خانم Meng بی‌خبر است. این شرکت معتقد است، سیستم‌های قانونی کانادا و ایالات متحده در نهایت به تصمیم درستی می‌رسند."
اگرچه این بازداشت، روز شنبه اتفاق افتاد، اما تا پنج‌شنبه عمومی نشد، چراکه وزارت دادگستری ایالات متحده رسیدگی به محاکمه‌ی Meng را برای روز جمعه برنامه‌ریزی کرده بود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه