ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۴ شهريور

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آمار سه درصدی استفاده از فیلترشکن در ترافیک اینترنت کشور، اظهار کرد:  « نگاه دولت کنونی به لیست سیاه فضای مجازی، کوچک نگه داشتن آن است و همچنین فضای مجازی برای گروه‌های سنی و شخصیت‌های متفاوت باید سطح‌بندی شود.
ابوالحسن فیروزآبادی با اشاره به وجود دو نگاه لیست سفید و لیست سیاه در فضای مجازی، توضیح داد: برخی ممکن است به امکانات و فعالیت‌ها نگاه لیست سفیدی داشته باشند. یعنی همه‌ی فضا بسته باشد و تنها یک لیست خاص مورد استفاده قرار گیرد، مانند کره‌شمالی.
اما برخی ممکن است نگاه لیست سیاهی داشته باشند، یعنی فضای مجازی تنها برای بخشی که نامناسب است، بسته می‌شود که نگاه جمهوری اسلامی هم همین است. البته بستگی دارد ما این لیست‌ها را چه طور ببینیم. فعلا در کشور ما دولت‌هایی که می‌آیند نگاه‌شان به لیست سیاه متفاوت است. در دولت کنونی نگاه‌شان به لیست سیاه این است که اندازه‌اش حتی‌الامکان کوچک باشد.
ما در سالم‌سازی قائل به سطح‌بندی هستیم. اشتباه است که اینترنت ما برای یک کودک شش ساله و یک دانشمند و خبرنگار یکی باشد. همچنین ما فیلتر را تنها راه حل نمی‌دانیم، البته فیلتر باید وجود داشته باشد کما این که هیچ کشوری نیست که فیلتر نداشته باشد، اما لیست سیاه و سفید و مقیاس آن‌ها مدنظر است.
به همین دلیل اخیرا نامه‌ای را به دادستانی کل زدیم و از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه درخواست کردیم برای رسانه‌های بزرگ کشور و دانشگاهیان، اینترنت مناسب‌تری ارائه شود.»
طی دو سال گذشته استفاده از فیلترشکن به شدت کاهش یافته و در حال حاضر میزانی که از فیلترشکن استفاده می‌شود، کمتر از سه درصد ترافیک کشور است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه