نرم افزار
مصطفی طبری۲۱:۱ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۹ تير

اگر شما هم از این موضوع متنفر شده اید که هر روز صبح پشت سیستم کامپیوتر بنشینید و ایمیل های اسپم خود را حذف کنید، برایتان خبرهای خوبی داریم. خوشبختانه حجم اسپم های ارسالی به حد 12 سال پیش رسیده است که کاهش بسیار خوبی محسوب می شود.
به گفته Symantec، کمپانی تولیدکننده نرم افزارهای امنیتی نرخ ارسال اسپم تا 49.7 درصد کاهش پیدا کرده است که پس از یک دهه، این نخستین بار می باشد که میزان ارسال اسپم ها به زیر 50 درصد رسیده است. نخستین بار این آمار در سال 2003 یعنی دوازده سال پیش ثبت شده بود.
سیمانتک اضافه می کند اگرچه نرخ حملات فیشینگ و بدافزارهای مبتنی بر ایمیل کاهش پیدا کرده اما درم اه ژوئن بیش از 57.6 میلیون گونه جدید از بدافزارها کشف شده که مجرمان سایبری از آنها برای مقاصد خود استفاده می کردند.
این رقم نسبت به 44.5 میلیون بدافزار ماه می و 29.2 میلیون بدافزار در ماه آوریل رشد قابل توجه ای داشته است. این افزایش در تعداد بدافزارهای جدید نشان می دهد که مجرمان اینترنتی روش های قدیمی را کنار گذاشته و در حال استفاده از شیوه های جدید برای سوء استفاده از کاربران هستند.
باج افزارها یا Ransomware، گونه ای از بدافزارها هستند که با قطع دسترسی کاربر به سیستم یا یک دستگاه وی را مجبور به پرداخت باج می کنند تا مجدداً بتواند با سیستم یا دستگاه خودش کار کند. این نوع بدافزارها متاسفانه در ماه ژوئن رشد قابل توجه ای داشته اند. بیش از 477 هزار باج افزار در ماه گذشته به کاربران حمله کرده اند و اگرچه این میزان نسبت به سال گذشته کمتر شده اما همچنان بالا محسوب می شود.
علاوه بر این، حمله های سایبری به کمپانی های مختلف از 41 درصد در ماه می به 22 درصد در ژوئن کاهش پیدا کرد. اما با این حال، کمپانی ها همچنان هدف اول حملات هستند و موسسات مالی، بیمه و مشاور املاک نیز در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

توییتر بخش هوش مصنوعی خود را با استخدام فردی کلیدی استارت خواهد زد