تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲ مهر

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط Kantar، کاربران ساعت‌های هوشمند را وسیله‌ای گران و بدون کارایی می‌پندارند. این در حالی است که Apple سهم ۸۰ درصدی از بازار ساعت‌های هوشمند دارد.

طبق تحقیقی که شرکت Kantar انجام داده است، همچنان تفکر آنکه ساعت‌های هوشمند، وسیله‌ای گران و بدو‌ن‌کارایی هستند که در کنار گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شوند، کنار نرفته است. طبق داد‌ه‌های منتشر شده از این تحقیق، ۱۵ درصد مصرف‌کنندگان آمریکایی گجت پوشیدنی خریداری کرده‌اند، در حالی که از این مقدار تنها ۴.۷ درصد آن ساعت هوشمند است. این ارقام در چهار اقتصاد برتر اروپا نیز پایین‌تر است. در این کشورها، تنها ۳.۲ درصد از مردم ساعت‌هوشمند داشته‌اند که این مقدار از ۸ درصد کل گجت‌های پوشیدنی است.
اما Apple با داشتن سهم ۳۲ درصدی از فروش گجت‌های پوشیدنی در ۴ اقتصاد برتر اروپا، پیش‌تاز بخش ساعت‌های هوشمند به حساب می‌آید. این درحالی است که درصد کل فروش ساعت‌های هوشمند در این منطقه، ۳۸.۶ می‌باشد. در‌ آمریکا نیز، Apple یک‌سوم کل بازار گجت‌های پوشیدنی را در اختیار دارد.
Kantar می‌گوید که با اضافه شدن GPS و ضد آب بودن Apple Watch Series 2 به همراه نسخه‌ی ارتفاء یافته‌ی Series 1 با قیمتی نازل‌تر، می‌تواند مشتریان بیشتری را جذب خود نماید.
هفته‌ی گذشته، IDC پیش‌بینی فروش ۲۰ میلیونی ساعت‌های هوشمند تا پایان سال جاری میلادی را کرد. این رقم، به میزان ۴ درصد، نسبت به سال گذشته، افزایش نشان می‌دهد. چنین رشدی برای گجت‌های پوشیدنی دیگر نیز در نظر گرفته شده است.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

با ساعت هوشمند سواچ آشنا شوید