کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۴ آبان

شاید هرکسی نیازی به داشتن یک ساعت هوشمند نداشته باشد؟ طبق تحقیق صنعتی که توسط IDC صورت گرفته است، فروش ساعت‌های هوشمند در ۳ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی با کاهش فراوانی مواجه شده است، به نحوی که میزان فروش این نوع محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۵۱.۶٪ کاهش همراه بوده است. در ۳ماهه‌ی سوم سال جاری تنها ۲.۷ میلیون ساعت هوشمند به فروش رفته، در حالی که همین مقدار در سال قبل ۵.۶ میلیون دلار بوده است. در این میان IDC دلایلی چون مناسب نبودن زمان عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند و تأخیرات Android Wear را برای کاهش فروش عنوان داشته است، اعداد و ارقام نیز سختی فروش چنین محصولاتی را در بین مشتریان نشان می‌دهد.
البته بایستی به خاطر داشته باشیم که Apple در بین سایر تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند، رتبه‌ی نخست را در اختیار دارد. سری اول ساعت‌های هوشمند این شرکت تنها در یک بازه‌ی ۳ماهه بیش از ۱.۱ میلیون فروش داشته است. کاربران نیز با آگاهی از این موضوع که Apple در سپتامبر سال جاری می‌خواهد مدل جدیدی از ساعت هوشمند خود را ارائه کند، دست از خرید برداشته‌اند و به همین دلیل آمارهای فروش این محصول پوشیدنی در ۳ماهه‌ی پیشین افت نشان می‌دهد. همچنین یکی دیگر از دلایل کاهش فروش این محصولات را زمان به‌روزرسانی و عرضه‌ی Android Wear 2.0 عنوان داشته‌اند.
اما جدا از تمامی این مسائل، به نظر می‌رسد مهم‌ترین فاکتور بررسی مقبولیت ساعت‌های هوشمند، میزان نیاز و توجیه خرید این محصول در زندگی افراد می‌باشد.

برچسب هاSmart Watch
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساعت huawei : شیک ترین و مد روز ترین ساعت پوشیدنی اندروید تا کنون