ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۵ فروردين

به گزارش «همکاران سیستم» و مطلب جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی GlobalData نشان داد میزان انعقاد قراردادهای سازمانی برای استفاده از خدمات IT‌ در سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش قابل ملاحظه را تجربه کرد و بر این اساس تعداد قراردادها و مجموع ارزش مالی آنها (TCV) نسبت به سال قبل کمتر شد.
مرکز GlobalData بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام‌شده اعلام کرد ارزش مالی قراردادهای مرتبط با حوزه‌ی فناوری اطلاعات و تعداد آن‌ها طی سال گذشته یک‌چهارم نسبت به سال قبل از آن کمتر شده است.
ارزش مجموع قراردادهای سازمانی مرتبط با حوزه‌ی فناوری اطلاعات طی سال ۲۰۱۷ میلادی کاهش چشمگیر ۳۳.۳ درصدی را تجربه کرد تا به رقم ۶۱.۴ میلیارد دلار برسد. تعداد مجموع قراردادهای سازمان‌ها برای استفاده از خدمات IT در این سال ۴۰۹۹ مورد گزارش شد که از این نظر نیز کاهش ۲۵.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ رقم خورد.
میانگین ارزش مالی هر قرارداد در سال گذشته نیز نسبت به دو سال قبل از آن کمتر بود. با این وجود دوره‌ی زمانی هر قرارداد به طور میانگین نسبت به سال گذشته رشد ۲ درصدی را تجربه کرد. این مسئله نشان داد سازمان‌ها تمایل دارند در قراردادهای طولانی مدت برای استفاده از خدمات فناوری اطلاعات حضور داشته باشند.
قراردادهای مربوط به برون‌سپاری خدمات محبوب‌ترین نوع قرارداد برای سازمان‌ها بود که ۳۸.۴ درصد از مجموع قراردادهای سال گذشته در حوزه‌ی IT به آن‌ها اختصاص یافت. در این میان ارزش مالی قراردادهای مربوط به بخش برون‌سپاری زیرساخت‌ها بیشترین سهم را از آن خود کرد که رقم آن ۳۱.۸ میلیارد دلار محاسبه شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه