کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۱ تير

به گزارش ایلنا، رئیس اتحادیه فروشندگان لوزم صوتی و تصویری از واردکنندگان خواست که انصاف را رعایت کنند و کالایی را که با قیمت قبل خریده‌اند به نحوی توزیع کنند که به مصرف‌کننده فشار وارد نشود.
بر اساس مشاهدات میدانی روز گذشته، متقاضی برای خرید گوشی‌ تلفن‌همراه، لپ‌تاپ و تبلت نسبت به قبل کاهش یافته و دلیل آن نیز بنا به گفته فروشندگان لوازم صوتی و تصویری شیوع کرونا و بر اساس اذعان رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری مهمترین عامل افزاش قیمت ارز است که روی این محصولات وارداتی نیز بشدت تاثیرگذار بوده به طوری که مراجعه برای خرید این کالاها 50 درصد کاهش را نشان می‌دهد و نمود اصلی بازار روز موبایل و تبلت نیز رونق نسبی خرید گوشی‌های دست دوم و کارکرده است.
بر اساس گزارش میدانی ایلنا، در بازار موبایل تهران، قیمت تبلت با برند شیائومی و مدل note8 چهار میلیون و 300 هزار تومان، not8 pro پنج میلیون و 690 هزار تومان، note9s پنج میلیون و 400 هزار تومان و note10 یازده میلیون و 544 هزار تومان است.
قیمت تبلت برند سامسونگِ مدل sx ده اینچ چهارده میلیون و 700 هزار تومان، A8 هشت اینچ 3 میلیون و 250 هزار تومان، TAB515 ده اینچ 4 میلیون و 550 هزار تومان است.
همچنین در بازار روز گذشته، تبلت با برند هواوی و مدل T3 هفت اینچ 2 میلیون و 400 هزار تومان، T3 ده اینچ 3 میلیون و 500 هزار تومان، PADE8 میت 2020 سه میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شود.
ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تغییرات قیمت گوشی تلفن‌همراه، لپ‌تاپ و تبلت اظهار داشت: قیمت کلیه کالاهای وارداتی وابسته به نرخ دلار است، با توجه به نوسانات قیمتی دلار در هفته‌های اخیر قیمت این لوازم نیز روند افزایشی داشته است.
وی با بیان اینکه قیمت ارز تمام معادلات بازار را بهم زد، ابراز امیداوری کرد که هفته آینده وضعیت بهتر شود و قیمت‌ها به ثبات برسد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوزم صوتی و تصویری گفت: در حال حاضر تلفن‌های روی قیمت 2 میلیون تومان 70 درصد تقاضای بازار مصرف‌کنندگان را تشکیل می‌دهد.
وی یادآور شد: اگر در بخش لوازم صوتی و تصویری و از جمله لپ‌تاپ و تبلت گرانی را شاهدیم به واردکنندگان برمی‌گردد، مغازه‌دار توان احتکار و افزایش خارج از عرف قیمت را ندارد. برخی واردکنندگان با وجودی که با ارز قیمت بهمن و اسفند واردات داشته‌اند اقدام به فروش با نرخ امروز ارز می‌کنند و همین موضوع منجر به افزایش بهای کالا می‌شود.
درستی با بیان اینکه اکثریت مغازه‌داران کالا را بر مبنای سود عادلانه می‌فروشند و در افزایش خارج از عرف قیمت‌ها دخالتی ندارند، از واردکنندگان خواست که انصاف را رعایت کنند و کالایی را که با قیمت قبل خریده‌اند به نحوی توزیع کنند که به مصرف‌کننده فشار وارد نشود و بدنامی هم روی مغازه‌دار نباشد.
وی تاکید کرد: به نفع مغازه‌دار است که کالا ارزان باشد تا بتواند فروش بیشتری داشته باشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوزم صوتی و تصویری در ادامه گفت: در حال حاضر قدرت خرید نصف و 50 درصد کمتر شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه